English

امام جمعه اصفهان:

یکی از اشتباهات حوزه اقتصاد تاسیس بانک های خصوصی بود

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از اشتباهات در حوزه اقتصاد، تاسیس بانک های خصوصی بود در حالی که باید پول مردم در اختیار دولت قرار گیرد تا دولت بتواند به مردم خدمت کند و این پول به خود مردم بازگردد.

یکی از اشتباهات حوزه اقتصاد تاسیس بانک های خصوصی بود
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدارسرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان با اشاره به اهمیت اولویت بندی اجرای مسائل مهم در کشور اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب می فرماید اولویت ها را در نظر بگیرید به دلیل اهمیت این مسئله است و به ویژه یکی از این امور، مسائل مهم اقتصادی است. 

وی افزود: زمانی که رؤسای جمهور سفر می کنند و در سفر وعده می دهند اما پس از آن این وعده ها محقق نمی شود، درست نبوده و برای وجهه رئیس جمهور خوب نیست.

امام جمعه اصفهان با بیان این که ابتدا باید اولویت ها را در نظر گرفت گفت: باید تخصیص هایی که وعده آن داده شده است محقق شود، زیرا مردم روی وعده ها داده شده کار می کنند و کار خود را توسعه می دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اهمیت تولید و اولویت این مسئله در کشور تصریح کرد: زمانی که تولید افزایش یابد درآمدهای دولت نیز افزایش پیدا می کند، لذا باید تولید را زیاد کرده و به تولیدکننده کمک نمود.

وی اضافه کرد: در ابتدای انقلاب یکی از بهترین درآمدها در روستا مربوط به قالیبافی بود و این محصول صادر می شد، اما به دلیل برخی اشتباهات و نداشتن فهم درست در صادرات آن، این تولید نیز با مشکل مواجه شد.

نماینده ولی فقیه در استان یکی دیگر از اشتباهات در حوزه اقتصاد را تاسیس بانک های خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که انجام شد تاسیس بانک های خصوصی بود، در حالی که باید پول مردم در اختیار دولت قرار گیرد تا دولت بتواند به مردم خدمت کند و این پول به خود مردم بازگردد.

وی افزود: نکته جالب این مسئله آن است که هر مقداراین بانک ها خطا می کنند به آنها کمک می شود و این بانک ها از پول مردم شرکت تاسیس می کنند، لذا هر چیزی را نمی توان خصوصی کرد و برخی موارد رگ حیاتی کشور است.

در ابتدای این جلسه نیز ریاست بانک ملی اصفهان گزارشی از شبکه بانکی استان ارائه کرد و اظهار داشت: از مجموع چهارصد و 19 هزار میلیارد تومان منابعی که در تمام شبکه بانکی استان اصفهان در اختیار است مقدار 373 هزار میلیارد تومان قابلیت تخصیص داشته و باقیمانده آن را بانک مرکزی به عنوان ذخیره بانکی در اختیار دارد.

وی افزود: از منابع قابل تخصیص، میزان 275 هزار میلیارد آن تاکنون در شاخه های مختلف اعم از تولید، بازرگانی، خدمات و تکالیفی که مجلس شورای اسلامی در قانون برای کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و در حوزه های فرزندآوری و ازدواج معین کرده پرداخت تسهیلات انجام شده است.

این مقام مسئول به بیان برخی از موانع جذب سرمایه در استان اصفهان گفت: استان های مختلف بسیار پذیرای سرمایه هستند و کمک دستگاه های نظارتی، سیستم های کنترلی و دستگاه های اجرایی سبب رشد سرمایه در سایر استان ها می شود ، اما در اصفهان به دلیل نظارت های سخت، این اتفاق نمی افتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه