English

مدیر منابع آب شهرستان کاشان:

۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در کاشان پر و مسدود شد

مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: ۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان کاشان پر و مسدود شد.

۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در کاشان پر و مسدود شد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمدرضا نرجسیان در پنجمین جلسه شورای حفاظت‌ منابع آب گفت: با تمهیدات انجام شده تاکنون تعداد ۴۹۶ حلقه چاه غیر مجاز در کاشان پر و مسدود شده و تعداد ۴۱۳ دستگاه کنتور هوشمند آب برروی چاه‌های مجاز به منظور کنترل بهره برداری نصب شده است.

وی در خصوص وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب های زیرزمینی دشت کاشان هشدار داد و درخصوص مدیریت مصرف بهینه راهکارهایی ارائه داد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری و مقایسه آن با سال گذشته و میانگین بلند مدت، گفت: در سال جاری بدلیل کاهش میزان بارندگی ها لزوم برنامه ریزی و صیانت و مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می شود.

وی با اعلام موضوعات افت آب های زیرزمینی، کاهش کیفیت این منابع، فرونشست زمین، پیشروی آب شور و خشک شدن قنوات به عنوان مهمترین چالش های منابع آب زیرزمینی کاشان، اظهار داشت: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود،لزوم همکاری تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان خصوصا ادارات برق، آب و فاضلاب، شهرداری ها و جهاد کشاورزی بوده واز آنها درخواست کرد کمک رسان مدیریت منابع آب شهرستان باشند و نیز همکاری لازم را جهت جلوگیری از برداشت‌های بی رویه بعمل آورند.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان در پایان اضافه کرد ضمن همدلی ادارات برق و منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان در جهت اجرایی شدن شیوه نامه مدیریت توامان آب و برق ،همراهی مردم نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه