English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

لزوم نوسازی بافت فرسوده در شهرستان لنجان

در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان مبحث بازآفرینی شهری شهرستان لنجان مطرح و بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

لزوم نوسازی بافت فرسوده در شهرستان لنجان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری شهرستان لنجان بررسی شد. 

علیرضا قاری قرآن افزود: شهرستان لنجان با مساحت ۱ هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع دارای ۹ شهر به نام های فولادشهر، زرین شهر، سده لنجان، چمگردان، ورنامخواست، باغبادران، زاینده رود، چرمهین و باغشاد است که به جز شهر جدید فولادشهر مساحت محدوده مابقی شهرها در مجموع ۳ هزار و ۱۵۶ هکتار بوده و ۲۴ درصد آن یعنی حدود ۷۴۷ هکتار محدوده بافت فرسوده است. 

وی با اشاره به وجود بناهای ناپایدار در بافت های فرسوده عنوان کرد: با توجه به تهدیدهایی که این قبیل بناها دارند و جان ساکنان را به خطر می اندازد لذا نوسازی فرصتی است که می توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید. 

این مقام مسئول گفت: بر این اساس در شهرستان لنجان نوسازی بیش از ۱ هزار و ۱۷۰ واحد در برنامه قرار دارد که ۳۰۰ واحد در برنام شهر باغبادران، ۲۷۶ واحد زرین شهر، ۲۲۰ واحد ورنامخواست و مابقی در برنامه شهرهای سده لنجان، زاینده رود، چمگردان، چرمهین و باغشاد است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر، ساخت خانه های مقاوم، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین، بازتر شدن محیط گذرگاه ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه