English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

توزیع شیر در مدارس ابتدایی دولتی استان اصفهان پس از توقف ۷ ساله اجرایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: پس از حدود ۷ سال دولت سیزدهم اهتمام خود را بر توزیع شیر رایگان در مدارس دوره ابتدایی و ویژه مدارس دولتی قرار داد.

توزیع شیر در مدارس ابتدایی دولتی استان اصفهان پس از توقف ۷ ساله اجرایی شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد رضا ابراهیمی در مراسم آغاز توزیع شیر رایگان مدارس ابتدایی استان اصفهان اظهار داشت: پس از حدود ۷ سال دولت سیزدهم اهتمام خود را بر توزیع شیر رایگان در مدارس دوره ابتدایی و ویژه مدارس دولتی قرار داد.

وی ادامه داد: شیر ارزش بسیاری برای رشد و استخوان بنمدی در سنین پایین و همچنین افزایش بهره هوشی دانش آموزان دارد.

این مقام مسئول گفت: مصرف شیر بعضی از عوارض آلودگی هوا که این روز ها استان و شهر اصفهان را درگیر کرده است می کاهد و دانش آموزان باید، شیر و لبنیات مصرف کنند و آن را در سبد غذایی خود قرار دهند.

ابراهیمی گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جوامع مصرف بعضی از اقلام غذایی است و تعدادی از کشور های توسعه یافته سرانه بالایی دارند و به دلایلی نظیر عدم فرهنگ سازی استفاده از شیر، سرانه مصرف شیر در میان کودگان و نوجوانان پایین است و باید تلاش کرد سرانه مصرف این فراورده مورد نیاز افراد به خصوص در سنین پایین افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: شیر به نوعی غذایی کامل است و با مصرف آن بسیاری از نیاز های بدن را می توان برطرف کند و برای بهره مندی از سلامت جسمی مصرف شیر روزانه است.

وی عنوان کرد: نظارت ویژه ای در مصرف شیر دانش آموزی باید صورت پذیرد و تدابیر لازم برای فرهنگسازی و مشارکت دانش آموزی با محوریت دانش آموزان فراهم شود.

ابراهیمی یادآور شد: مدرسه زنده یاد معصومی هویت ویژه ای دارد چراکه محلی است چراکه بستر سازی فراگیر شدن سرود سلام فرمانده را در ناحیه ۴ شهر اصفهان را انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: دانش آموزان استان باید به موضوع نماز اهتمام ویژه ای داشته باشند و با محوریت خود دانش آموزان نماز جماعت برگزار شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه