English

مدارس اصفهان معطر به قدوم پاک شهدای گمنام دفاع مقدس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در میان دانش‌آموزان مدارس اصفهان معطر به قدوم پاک شهدای گمنام دفاع مقدس شدند.

مدارس اصفهان معطر به قدوم پاک شهدای گمنام دفاع مقدس شدند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمدرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار وش هادت در میان دانش‌آموزان مجموعه آموزش و پرورش اصفهان در نواحی مختلف، تلاش می‌کنند برای میزبانی از این شهدا و ایجاد فضایی آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و هر روز چند شهید در مدارس این شهر حضور پیدا می‌کنند‌.

وی اظهار داشت: امروز برگزاری کلاس‌های میدانی و عملی با ایجاد فضای آموزشی در مدارس یا اعزام دانش آموزان به محیط‌‌های مناسب سازی شده برای یک درس مشخص، از روش‌هایی نوین آموزشی است.

وی ادامه داد: «ایثار» و عالی‌ترین نوع آن که ایثار جان است، در هر فرهنگ و مکتب و کشوری جایگاه ویژه‌ای دارد و انتقال آن به نسل‌های بعدی یکی از کارویژه‌های نظام آموزشی است و در ایران اسلامی نیز متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی و فرهنگ دینی جایگاه منحصر به فردی دارد و تقارن این ایام با ایام شهادت حضرت زهرا (س) ظرفیت فرهنگی ویژه‌ای را در این خصوص بوجود آورده است.

ابراهیمی گفت: در همین راستا مجموعه آموزش و پرورش اصفهان در نواحی مختلف، تلاش می‌کنند برای میزبانی از این شهدا و ایجاد فضایی آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و هر روز چند شهید در مدارس این شهر حضور پیدا می‌کنند‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از این برنامه‌، تصریح کرد: میدان‌دار اصلی در این میزبانی دانش‌آموزان هستند و مجموعه مدیریت آموزش و پرورش تنها هماهنگ کننده برخی از مقدمات است و آذین‌بندی، ایجاد فضای مناسب، نحوه برگزاری جلسات و‌ در یک کلام دست‌اندرکار اصلی مراسم‌ها دانش‌آموزان هستند.

وی اظهار داشت: این برنامه در نواحی ششگانه شهر اصفهان با شعار «قدمگاه شهیدان است اینجا» با هدف تجدید بیعت دهه هشتادی‌ها با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس از ۱۶ تا ۲۵ آذرماه در حال انجام است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: زمان حضور شهید گمنام در نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش به شرح ذیل است؛ شنبه ۱۸ آذر نواحی ۴ و ۶، یکشنبه ۱۹ آذر نواحی ۴ و ۶ و ۳، دوشنبه ۲۰ آذر نواحی ۳ و ۶، سه شنبه ۲۱ آذر نواحی ۱ و ۲ و ۵، چهارشنبه ۲۲ آذر نواحی ۱ و ۲ و ۵، پنجشنبه ۲۳ آذر نواحی ۲و۶/ ۱و ۳/ ۴ و ۵، جمعه ۲۴ آذر ناحیه ۲ و شنبه ۲۵ آذر نواحی ۱ و ۲ و ۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تشییع ۱۲ شهید در روز شهادت حضرت زهرا (س)، خاطر نشان کرد: قطعا دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان اصفهان نیز با حضور خود در این مراسم سهیم خواهند بود و با این حضور اعلام می‌کنند که راه شهدا ادامه دارد و امروز هم «علی لندی»های بسیاری در این کشور حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه