English

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان :

اجرای ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در اصفهان ضروری است / راه اندازی دبیرخانه ساختمان های پایدار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تأکید بر ضرورت اجرای ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در اصفهان، راه اندازی دبیرخانه ساختمان پایدار در شهرداری اصفهان را اقدامی در این زمینه دانست.

اجرای ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در اصفهان ضروری است / راه اندازی دبیرخانه ساختمان های پایدار
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: سهم مصرف انرژی و منابع طبیعی در ساختمان‌ها به طور میانگین 30-50 درصد است که در ایران از این میزان، بیش از 98 درصد از انرژی ساختمان‌ها از طریق محصولات نفتی و گازی تأمین می‌شود.

او با اعلام اینکه سهم ساختمان‌ها در میزان تولید گازهای گلخانه ای در جهان 40-50 درصد است، افزود: سهم شهر اصفهان از 100 میلیون مترمربع ساخت و ساز در کشور بالغ بر 3 میلیون مترمربع است و ضرورت دارد که در زمینه ساخت ساختمان‌های پایدار اقداماتی جدی و اثرگذار صورت گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان توجه به شاخص‌های کیفی در ساخت و ساز و تعیین ضمانت اجرایی برای قوانین را دو اصل مهم در دستیابی به اهداف مدنظر در این زمینه دانست و گفت: دبیرخانه ساختمان پایدار چند ماهی است که با هدف اجرای حداکثری ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در معاونت شهرسازی و معماری و با همکاری مدیریت شهری، بخش خصوصی و دانشگاه راه اندازی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تلاش ما بر این است که با تاکید بر شاخص‌های کیفی از نوع پایداری و با بهره گیری از سیاست‌های تشویقی و تنبیهی، شاهد اقدامات جدی در این خصوص باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه