English

آغاز پایش مصرف بهینه گاز طبیعی در مراکز تجاری و عمومی استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصهان از آغاز طرح پایش مصرف بهینه گاز طبیعی در مراکز اداری، تجاری، و عمومی سطح استان خبر داد.

آغاز پایش مصرف بهینه گاز طبیعی در مراکز تجاری و عمومی استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، ابوالقاسم عسکری با اشاره به آغاز طرح پایش مصرف بهینه گاز طبیعی در مراکز اداری، تجاری و عمومی سطح استان گفت: این طرح با محوریت پایگاه بسیج شرکت گاز استان و همکاری واحدهای بهره بر داری، بهینه سازی مصرف گاز و روابط عمومی از ابتدای آذرماه آغاز گردید.

 وی با اشاره به اینکه مطابق با جلسات هماهنگی انجام شده ، پایش ها بصورت روزانه در سطح کلان شهر اصفهان و سایر شهرستان های استان انجام می شود ؛افزود: مراکز اداری، تجاری و عمومی در سطح استان باید نسبت به رعایت الگوهای مصرف بهینه گاز و رعایت دمای رفاه 21 – 18 و بهینه سازی سیستم های گرمایشی اقدام نمایند.

عسکری گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول محترم ریاست جمهوری و مطابق با روال سال های گذشته مراکز اداری، تجاری، آموزشی و عمومی موظفند سیستم های گرمایشی خود را یک ساعت قبل از شروع بکار روشن و ضمن رعایت مصرف بهینه گاز، یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش نمایند و همچنین سیستم های گرمایشی باید در کلیه روزهای تعطیل خاموش باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تشریح برخی از تخلفات مراکز اداری، تجاری و عمومی افزود: در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی مصرف، استفاده از تجهیزات غیر مجاز نظیر تجهیزات گرمایش فضای باز و...، در مرحله اول اخطار صادر شده و در صورت عدم رعایت، اعمال قانون خواهد شد.

ابوالقاسم عسکری، بازرسی ها و پایش مصرف بهینه در سطح استان را در 2 سطح عمومی و تخصصی تقسیم بندی نموده و گفت: با همکاری ادارات گاز با محوریت پایگاه مقاومت بسیج پایش های عمومی در سطح استان انجام و نتایج آن بصورت روزانه در سامانه مربوطه ثبت می شود. همچنین در زمینه تخصصی نیز تیم های متشکل از بازرسی استانداری، شرکت گاز استان و شرکت توزیع برق نسبت به پایش ادارات کل اقدام می گردد.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته برخی از ادارات همکاری مناسبی با شرکت گاز داشته و در موادی نیز که موتورخانه های آنها دارای اشکال بوده با استفاده از طرح بهینه سازی موتورخانه ها، نسبت به بهینه سازی واحد موتورخانه اقدام شده که این امر موجب کاهش 25 درصدی مصرف گاز گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه هر یک از کارکنان شرکت یک سفیر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی است از کلیه کارکنان خواست، ضمن رعایت الگوهای مصرف بهینه در ادارات گاز، نسبت به ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در استان اهتمام ورزند.

این مقام مسئول با اشاره به اقداماتی که در حوزه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سطح گالری شهری، ایستگاه های اتوبوس و مترو انجام شده را یک حرکت مثبت و اثربخش دانست و بر لزوم همکاری کلیه واحدهای سازمانی در این مسیر تاکید نمود.     

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه