English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف بهینه گاز در مدارس ابتدایی استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف بهینه گاز در مدارس ابتدایی استان اصفهان خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف بهینه گاز در مدارس ابتدایی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید مصطفی علوی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف بهینه گاز در مدارس ابتدایی استان گفت: در راستای ترویج فرهنگ  صحیح مصرف گاز، یکی از موثرترین روش ها را  استفاده از بستر مدارس و دانش آموزان است.

وی افزود: در عصر حاضر انرژی یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی بوده و و تامین آن از عناصر قدرت دولت ها بشمار می‌رود. با توجه به محدودیت منابع انرژی و هزینه‌های ناشی از استخراج و پالایش، انتقال، توزیع و بهره‌برداری، با روند رو به رشد بهای انرژی مصرفی روبرو هستیم. اکنون فرهنگ استفاده صحیح انرژی بعنوان یک اصل اساسی در کشورهای توسعه یافته مدنظر قرار گرفته و آنها با هدایت و مدیریت صحیح انرژی تا حدود زیادی به اهداف عالیه خود در کنترل و تأمین به موقع انرژی دست یافته‌اند.

علوی، گفت: این آموزش ها مشتمل بر آشنایی با شماره امداد ۱۹۴ برای تماس در مواقع ضروری، آشنایی با اقدامات ایمنی در هنگام انتشار بوی گاز در محیط منزل، آشنایی با نحوه صرفه جویی در مصرف گاز، آشنایی با اصول کلی ایمنی مصرف گاز و … است.

وی، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند همیاران خوبی برای مصرف انرژی باشند و افزایش آگاهی مشترکین گاز در زمینه مصرف بهینه گاز می تواند حفظ و صیانت از این سرمایه ملی و همچنین کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی را به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول، با تاکید برضرورت فرهنگ سازی مصرف صحیح انرژی از سنین پایه خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه دانش آموزان مدارس در مرحله رشد و بالندگی قرار دارند، از ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش آموزش های مختلف برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: اثرگذاری پیام های آموزشی برای کودکان و نوجوانان زمانی بیشتر می شود که در قالب‌ برنامه های شاد و هنری و به زبان قابل فهم برای این رده سنی ارایه شود که در برنامه‌های شرکت گاز سعی شده که این موارد مد نظر قرار گیرد.

سید مصطفی علوی  افزود: در فصل سرما و افزایش برودت هوا، آن چه که باید مدنظر مشترکین و هم استانی های عزیز قرار گیرد، استفاده صحیح و ایمن از وسایل گرمایشی و گازسوز است که در همین راستا، این شرکت نیز از حداکثر ظرفیت های موجود در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه  گاز طبیعی بهره می برد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: این شرکت با ارائه نکات ایمنی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای موجود در صدا و سیمای محلی ، فضای مجازی ، مستندهای گزارشی، انیمیشن ، اینفو گرافی ، نصب بنر و اخبار به منظور اطلاع رسانی فراگیر، اقدام به فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی جهت هم استانی های عزیز نموده است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه