English

همزمان با هفته پژوهش و فناوری انجام شد؛

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه علمی پژوهشی در دانشگاه کاشان

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان از برگزاری بیش از 200 برنامه علمی پژوهشی در هفته پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان خبرداد.

برگزاری بیش از 200 برنامه علمی پژوهشی در  دانشگاه کاشان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مهدی شبانی نوش آبادی در جمع خبرنگاران گفت: در هفته پژوهش  و فناوری 200 برنامه شامل 80 سخنرانی علمی و 60 کارگاه تخصصی،20 میزگرد تخصصی، مسابقه ، مراسم تقدیر از استادان ، دانشجویان نمونه و  پژوهشگران و فناورآن مراکز تحقیقاتی و رشد، سراهای نوآوری با حضور وزیر علوم و مسئولان استان از 11الی 30 آذر  درشهرستان کاشان برگزار  می شود.

 وی افزود:به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق توسعه پژوهش و فناوری  دانشگاه و تقویت دستاوردهای پژوهش و فناوری در منطقه،دو برنامه کلیدی را در دستور کار است از جمله"راه اندازی ایجاد گفتمان تخصصی در حوزه نظام منطقه که با ایجاد میزگردهای تخصصی با حضور اساتید خبره به شناسایی مشکلات منطقه بر می آیند وبا ارائه راه حل به رفع مشکلات می پردازند.

وی جایگاه دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های مراکز استان و در سطح ملی در رتبه بندی های مختلف حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در رتبه بندی جهانی تایمز رتبه 13کشور و در بین دانشگاه های جامع کشور رتبه چهارم ، و در تایمز جوان نیز در بین دانشگاه های جامع رتبه نخست و در تایمز آسیایی رتبه دوم را در بین دانشگاه های جامع کشور دارد.

شبانی اظهار کرد: دانشگاه کاشان همچنین در نظام رتبه بندی شانگهای نیز در رشته مهندسی مکانیک رتبه 14 کشوری و 7 را در بین دانشگاه های جامع و در مهندسی شیمی نیز رتبه 6 کشور و چهارم را در بین دانشگاه های جامع دارد.

وی  به قرار گرفتن 28 محقق این دانشگاه در جمع دانشمندان دو درصد برتر و 8 عضو هیات علمی دانشگاه در جمع دانشمندان یک درصد برتر اشاره کرد و افزود: در جشنواره تجلیل از پژوهشگران از این دانشمندان بین المللی، 40 استاد برگزیده و  نمونه پژوهشی و  100 دانشجوی نمونه آموزشی و پژوهشی، 3 فناور برتر سال، سه محصول یا شرکت دانش بنیان برتر ، 5 مجری برتر طرح های کاربردی، 10 دانشجوی نمونه شاهد وایثارگر و 10دانشجوی برتر فرهنگی - ورزشی تقدیر خواهد شد.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی  دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: با توجه به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه همچنین در این جشنواره، از 5 استاد حوزوی برتر پژوهشی، 5طلبه برتر پژوهشی، و 5 نفر از فعالین کرسی های علمی ترویجی و 3کارآفرین برگزیده منطقه تجلیل می شود.

اجرای شدن 111 طرح پژوهشی با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد تومان در دانشگاه کاشان

وی در خصوص توجه به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری افزود:در یک و سال و نیم اخیر111 طرح پژوهشی در حوزه‌هایی  مهندسی برق ، مکانیک با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و174 میلیون تومان و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی حدود ۳ میلیارد تومان طرح در این دانشگاه اجرا شده  که اغلب آنها در ارتباط با نیازهای اساسی کاشان است.

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان با بیان اینکه از این تعداد تا کنون 60 طرح پژوهشی به پایان و ارائه شده است، افزود: همچنین ثبت 3 اختراع و ثبت نام 300 اساتید دانشگاه در سامانه ساتع از اقدمات حوزه پژوهشی دانشگاه کاشان است که از این تعداد، 40استاد به ارائه طرح پژوهشی پرداختند.

شبانی با اشاره به اینکه این طرح ها نسبت به سال گذشته از رشد 200 درصدی برخوردار است، گفت: با اجرای این طرح ها اشتغال 300 نفر فراهم شده است.

وی به قرار گرفتن 28 پژوهشگر این دانشگاه در بین دانشمندان دو درصد برتر اشاره کرد و افزود: 8 عضو هیات علمی این دانشگاه نیز امسال در جمع دانشمندان پراستناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند که از آنها نیز تجلیل به عمل می آید.

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: مراسم تجلیل از 200 پژوهشگر و فناور برتر و پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی  کاشان با  داشتن 1400 مقاله درسطح کشور و بین الملل  باحضور  وزیر علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

دانشگاه کاشان در سال 1352 تاسیس و در حال حاضر با 313 عضو هیات علمی،9 هزارو 500 دانشجو و 250 کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه