English

معاون سیاسی فرماندار کاشان:

فعالیت مراکز مشاوره فاقد مجوز در کاشان ممنوع است

معاون سیاسی فرماندار کاشان گفت:فعالیت مراکز مشاوره فاقد مجوز در کاشان ممنوع است.

فعالیت مراکز مشاوره فاقد مجوز در کاشان ممنوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی زاهدی در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان گفت: در شهرستان کاشان ۲۷ مرکز دارای مجوز از ادارات بهزیستی، ورزش و جوانان، سپاه و ناحیه مقاومت بسیج فعالیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان در ادامه اظهار داشت: در سطح شهرستان برخی دفاتر به صورت غیر مجاز فعالیت دارند که همین امر موجب بروز برخی نارضایتی‌ها و مشکلات برای مردم گردیده که لازم است اداره بهزیستی از کلیه مراکز دارای مجوز و حتی فاقد مجوز بازدید و نسبت به ساماندهی و نظارت بر آنها اقدام نماید.

وی ضمن اشاره به ضرورت انتشار لیست مراکز، دفاتر مشاوره و روانشناسی مجاز به کلیه ادارات و ارگان‌ها، از سوی اداره بهزیستی شهرستان، بیان داشت: در راستای حفظ حقوق عامه، باید از ادامه فعالیت دفاتر و مراکز مشاوره غیر مجاز جلوگیری و با متخلفین برابر قانون برخورد شود.

معاون فرماندار کاشان از تشکیل تیم‌های گشت و بازرسی مشترک خبر داد و خاطر نشان کرد: این تیم‌ها با حضور ادارات بهزیستی، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، علوم پزشکی، فراجا و ... نسبت به بازرسی از تمامی مراکز مشاوره در راستای رعایت قانون اقدام خواهند کرد.

زاهدی ادامه داد: در این بازرسی‌ها، نحوه اخذ تعرفه‌های مشاوره و همچنین حضور مسئول فنی در این مراکز مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه افرادی بدون مجوز و فاقد مدارک تخصصی، اقدام به مشاوره نمایند، متخلف شناخته و به مراجع قانونی معرفی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارکاشان تاکید کرد: به کارگیری مشاورین فاقد صلاحیت یا بدون مجوز، در ادارات و مجموعه‌های عمومی، مدارس و ... ممنوع است و مسئولین امر، پیش از هرگونه اقدام باید از اداره بهزیستی شهرستان استعلام لازم را بعمل آورند.

وی افزود: با توجه به نیاز شهرستان، راه‌اندازی دفاتر و مراکز مشاوره با مدیریت افراد آگاه، متخصص، مذهبی، انقلابی و دلسوز از سوی اداره بهزیستی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری، مهم و فوری است.

معاون فرماندار کاشان در پایان تصریح کرد: راه اندازی و استقرار دفتر و یا نمایندگی سازمان نظام روانشناسی در شهرستان، که در حال حاضر در مراکز استان‌ها وجود دارد به لحاظ شرایط ویژه کاشان مورد تاکید است که به منظور ساماندهی هرچه بهتر مباحث حوزه روانشناسی و مشاوره و نظارت بر دارندگان پروانه فعالیت از نظام روانشناسی، باید پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه