English

فرماندار ویژه شهرستان کاشان خبرداد؛

رونمایی لوح "کاشان شهر جهانی نساجی سنتی " در ۱۵ آبان ماه

فرماندار ویژه شهرستان کاشان از رونمایی لوح "کاشان شهر جهانی نساجی سنتی " در ۱۵ آبان ماه خبر داد.

 رونمایی لوح "کاشان شهر جهانی نساجی سنتی " در ۱۵ آبان ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدشریف زارعی در نشست هماهنگی برگزاری جشن "کاشان شهر -جهانی نساجی سنتی" در روز 15 آبان ماه گفت: این مراسم با حضور مسئولانی عالی رتبه ملی و فرهنگی بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نساجی سنتی کاشان با تاریخ و تمدن چندین هزار ساله سیلک کاشان گره خورده گفت:تمام تلاش ما بر این است که روز 15 آبان برنامه‌ای در خور شان مردم کاشان با این سابقه تاریخی برگزار شود و در این زمینه هماهنگی و برنامه ریزی های نیز با حضور مسئولیناین برنامه صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان کاشان در زمینه فعالیت نساجی سنتی در شهرستان کاشان عنوان کرد: در حال حاضر 100 نفر به صورت مستقیم درزمینه صنایع دستی و نساجی سنتی کاشان مشغول به کار هستند و این افراد در 25 کارگاه در سطح شهرستان در حرفه های زری بافی ،مخمل بلفی،گلیم بافی، و سایر صنایع دستی نساجی و تمامی تلاش ما براین اسن که با این برنامه و هدف گزاری در میراث فرهنگی طوری صورت پذیرد تا تعداد کارگاه‌های فعال در حوزه نساجی سنتی در سطح شهرستان کاشان افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر آموزش هنر اصلی نساجی سنتی کاشان توسط استادکاران تاکید کرد: در نظر داریم برای حفظ اصالت منطقه کاشان و تداوم فعالیت این حرفه استادکارانی که پا برسن گذاشته و شاید شاگرد پروری نکردند و فعالیتی نداشتند به صورت جدی به تربیت شاگردان بپردازند تا بتوانند این صنایع در شهرستان کاشان توسعه دهند.

فرماندار کاشان گفت: اگر در زمینه توسعه اقتصادی این هدف با جهانی شدن کاشان به عنوان یک شهر جهانی نساجی سنتی صورت بگیرد مطمئنا در بخش دولتی هم همچون بخش خصوصی صادرات خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه