English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد:

ضرورت تخصیص یک درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی بایستی یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها در اختیار امور فرهنگی قرار بگیرد که قانون بسیار خوبی است .

ضرورت تخصیص یک درصد اعتبارات فرهنگی  دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر مردمی کردن امور، گفت: اصل این است که تسهیل گری های لازم انجام شود تا امور فرهنگی مساجد و کانون‌ها به صورت مردمی اداره شوند.

وی گفت: در مرحله نخست بایستی این موضوع مد نظر قرار بگیرد که مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چه جایگاهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی بایستی یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها در اختیار امور فرهنگی قرار بگیرد که قانون بسیار خوبی است.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: از این اعتبار ۵۰ درصد در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز، ۳۰ درصد در اختیار صداوسیما است و ۲۰ درصد به امور مختلف زیر نظر کمیته‌ای که در ارشاد تشکیل می‌شود اختصاص می‌یابد و هیچ اعتباری به استان تخصیص نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: اگر حداقل ۵۰ درصد اعتبارات در اختیار استان قرار بگیرد که استاندار اصفهان نیز از طریق ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور، وزرای مربوطه پیگیری است، می‌توانیم همه کانون‌های فرهنگی مساجد را تغذیه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه