English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛

اجرای طرح بسیج ملی کنترل دیابت و فشارخون سنین بالای ۱۸ سال در منطقه کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اجرای طرح بسیج ملی کنترل دیابت و فشارخون سنین بالای 18 سال در این منطقه خبر داد.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل دیابت و فشارخون سنین بالای 18 سال در منطقه کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری در جمع خبرنگاران گفت: بسیج ملی کنترل دیابت و فشارخون تمام افراد بالای 18 سال از 20 آبان ماه لغایت 15 دی ماه سال جاری در کشور اجرایی می شود. 

وی هدف این بسیج ملی را افزایش نسبت شناسائی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و  فشارخون بالا دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گروه هدف در این طرح را کلیه افراد 18 سال و بالاتر (متولدین 01/08/1384 و قبل از آن) ایرانی ساکن در کشور و بانوان باردار در همه گروه های سنی برشمرد.

وی تصریح کرد: برنامه غربالگری و مراقبت فشارخون و دیابت در شهرهای بالای 20 هزار نفر که هنوز برنامه پزشک خانواده شهری اجراء نمیشود و روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و  شهر های مجری برنامه پزشک خانواده شهری اجرا می شود.

دلاوری درخصوص نحوه اجرای بسیج ملی دیابت و فشارخون گفت: این طرح از طریق فراخوان و اطلاع رسانی همگانی از طریق رسانه ها و پایگاه های اینترنتی و فضای مجازی و تولید پلاکارد، پوستر، بنر و ...، پذیرش افراد گروه هدف در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت، اعزام تیم هایی به سازمان های دولتی و ایستگاه های مجری طرح و انجام پرسشگری و معاینه بالینی، تحویل مواد آموزشی و درصورت نیاز ارجاع به پزشک می باشد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از مردم خواست با مشارکت فعال در این بسیج ملی خطرات ناشی از بیماری های قلبی عروقی و دیابت و عوارض جبران ناپذیر ناشی از آن را در خود کاهش دهند.

شناسایی حدود 60 هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شناسایی حدود 60 هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

وی اظهار داشت: از این تعداد، 24074 نفر به دیابت یعنی حدود 8 درصد جمعیت و 34896 نفر به فشار خون یعنی 11 و نیم درصد جمعیت این دوشهرستان را شامل می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد مرگ و میرها در بیماری‌های غیرواگیر ناشی از بیماری های قلبی است، گفت: بیماری‌های قلبی اگر کنترل نشوند هزینه بسیار زیادی دارند. 

دلاوری، با بیان اینکه تغذیه، استرس و سبک زندگی در بروز بیماری‌های غیرواگیر موثر است، تاکید کرد: در زمینه فرهنگ سازی سبک زندگی سالم، باید از سنین پایین‌تر شروع شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: توجه به تغذیه به خصوص قرار دادن ۵ وعده میوه و سبزیجات به صورت روزانه، انجام فعالیت بدنی از جمله پیاده‌روی می توان چاقی، فشارخون، دیابت و استرس را کاهش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه