English

حضور موفق دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳

دانشگاه صنعتی اصفهان در ۶ رشته موضوعی در رتبه‌بندی برترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

حضور موفق دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، بنابر اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) دانشگاه صنعتی اصفهان در ۶ رشته موضوعی در رتبه‌بندی برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. مهندسی عمران، علوم و صنایع غذایی، مهندسی مکانیک، بیوتکنولوژی، علوم کشاورزی و علوم و فناوری ابزارآلات، موضوعات دانشگاه صنعتی اصفهان هستند که بهترین امتیازات را در جدول رتبه‌بندی شانگهای به دست آوردند.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است. این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل: حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت‌گرفته است. اسامی بیش از ۱۹۰۰ دانشگاه از بین ۵۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۱۰۴ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

 بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبگاه shanghairanking، دانشگاه صنعتی اصفهان بهترین رتبه‌های خود را در گروه‌های  مهندسی عمران، علوم و صنایع غذایی و علوم و مهندسی ابزارآلات در جایگاه ۳۰۰-۲۰۰ به دست آورده است. پس از آن مهندسی مکانیک در جایگاه ۴۰۰-۳۰۱ قرار دارد. همچنین دو رشته بیوتکنولوژی و علوم کشاورزی جایگاه ۵۰۰-۴۰۱ را در میان دانشگاه‌های جهان به دست آورده است.

 نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. شانگهای در سال ۲۰۲۳ از ۵ شاخص مقالات منتشر شده شامل: درجه استنادی q۱ در هر حوزه موضوعی، تأثیر استنادی نرمال شده مقالات منتشر شده در هر حوزه موضوعی، نسبت مقالات بین‌المللی به کل مقالات دانشگاه، تعداد مقالات در نشریات برتر هر حوزه و تعداد برندگان جوایز بین‌المللی مشهور، برای ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا بهره گرفته است. وزن هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر رشته تغییر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه