English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد؛

سنجش ۵۲ هزار نفر از نظر خطر بروز سکته های مغزی در شش ماهه ابتدای امسال درکاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 52 هزار نفر در شش ماهه اول سال جاری در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از نظر خطر بروز سکته های مغزی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سنجش 52 هزار نفر از نظر خطر بروز سکته های مغزی در شش ماهه ابتدای امسال درکاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی دلاوری در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری هفتم آبان ماه به عنوان "روز جهانی سکته های مغزی" گفت: از این تعداد، 253 نفر دارای سابقه سکته مغزی و 2460 نفر دارای خطر بالای 30 درصد بروز سکته های قلبی و مغزی در 10 سال آینده بودند.

وی، با اشاره به اینکه خدمات رایگان خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی برای شهروندان بالای ۳۰ سال در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود، توصیه کرد: عموم مردم می‌توانند نسبت به این کار مهم اقدام کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان بسیاری از سکته‌های مغزی با تغییرات سبک زندگی از جمله تغذیه سالم، تحرک بدنی، اجتناب از سیگار کشیدن، عدم مصرف الکل و ... قابل پیشگیری است.

دلاوری، با بیان اینکه انتخاب نامناسب رژیم غذایی و سبک زندگی، خطر سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین محرک‌های سکته، فشار خون بالا کنترل‌نشده است و چاقی و دیابت هم از دیگر دلایل می باشند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان مهم‌ترین علت مرگ و میر در دنیا مطرح و به عنوان اپیدمی جهانی شناخته شده است، گفت: سکته مغزی امروزه به عنوان دومین علت مرگ و میر و یکی از مرگبارترین بیماری‌های مغز و اعصاب شناخته می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در حال حاضر سالانه ۱۵ میلیون نفر در جهان دچار سکته مغزی می‌شوند. ۵ میلیون نفر از این افراد می‌میرند، در حالی که ۵ میلیون دیگر با ناتوانی‌های ناشی از سکته مغزی که خانواده و جوامع آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به زندگی خود ادامه می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه