English

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش خبرداد؛

فعالیت ۱۹۸ هنرستان استان اصفهان در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان ۱۹۸ هنرستان در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند

فعالیت ۱۹۸ هنرستان استان اصفهان در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، پیمان شاهپوری در حاشیه اختتامیه جشنواره صنایع‌دستی خلاق در نمایشگاه فن نما گفت: در حال حاضر اصفهان ۵۰۰ هنرستان دارد که از این تعداد ۱۹۸ هنرستان در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند و سه هنرستان به‌صورت تخصصی و ویژه آموزش صنایع‌دستی را برعهده دارند.

وی با اشاره به فرایند برگزاری جشنواره صنایع‌دستی خلاق در این نمایشگاه اظهار کرد: اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی انتخاب شده است و تمام نهادهایی که در این شهر و استان وجود دارند در این راستا فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز در راستای وظیفه سازمانی خود که بحث آموزش و پرورش و به‌نوعی آموزش و فرهنگ‌سازی است در زمینه صنایع‌دستی فعالیت می‌کند، افزود: در حال حاضر اصفهان ۵۰۰ هنرستان دارد که از این تعداد ۱۹۸ هنرستان در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند و سه هنرستان به‌صورت تخصصی و ویژه آموزش صنایع‌دستی را برعهده دارند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تعداد ۲ هزار نفر در جشنواره صنایع‌دستی خلاق ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۲۰۰ نفر از آنها توانستند آثار خود را به‌موقع آماده کنند و در جشنواره ارائه دهند.

وی ادامه داد: از این میان ۱۴۱ اثر به‌عنوان منتخب نهایی شناخته شد که پس از مراحل آزمون عملی و راستی‌آزمایی تعداد ۷۹ اثر با رتبه‌های اول، دوم و سوم انتخاب شدند و از آثار منتخب و هنرمندان منتخب تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان، رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان به افراد برتر در رشته‌های سفال، دوخت سنتی، قلم‌زنی، تذهیب، طلا و جواهرسازی، فرش و دوخت‌های تزیینی، جوایزی اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه