English

همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دام و طیوراصفهان؛

سومین جشنواره گاو هلشتاین در اصفهان برگزار می شود

سومین جشنواره گاو هلشتاین با هدف تقویت جایگاه صنعت دامداری همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دام و طیور اصفهان برگزار می شود.

سومین جشنواره گاو هلشتاین در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سومین جشنواره گاو هلشتاین بعد از 18 سال وقفه همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دام و طیوردر اصفهان برگزار می شود.

حسین ایراندوست بیان داشت: امسال جشنواره گاو هلشتاین بصورت ملی و همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور، فراورده های لبنی صادراتی برگزار می گردد.

او افزود: اکنون با همکاری اتحادیه دامداران، انجمن صنفی گاوداران و دیگر تشکل های صنفی مرتبط مانند صنایع تبدیلی، خوراک دام و طیور، و...آمادگی کامل برای اجرای جشنواره را داریم.

این مقام مسئول گفت:سومین جشنواره گاو هلشتاین فرصتی است تا دامداران موفق که عملکرد خوبی داشته اند معرفی و دانشجویان این رشته نیز در جریان اطلاعات و دانش روز قرار گیرند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: گاو هلشتاین ایران از آن جهت در اصفهان مطرح می شود که این گاو شیرده متناسب با اقلیم کشور پرورش یافته است.

ایراندوست در ارتباط با اهداف جشنواره توضیح داد: هدف اصلی جشنواره این است که سالیانه در زمینه پیشرفت عملیات به نژادی و اصلاح نژاد اطلاع رسانی و آخرین دستاوردهای ژنتیکی که در تولید و نگهداری دام ظهور و بروز می نماید، مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان در ادامه این نشست خبری با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در تولید شیرگفت: روزانه 6هزار تن شیر خام  تولید و 200تن گوشت قرمز در استان، معادل تولید 17 استان کشور، حاکی از رشد صنعت دامداری در اصفهان است.

حسن جعفری اظهار کرد: برگزاری جشنواره گاو هلشتاین فرصتی برای معرفی ضوابط بهداشتی، فنی و وضعیت دام می باشد و شاخصه اقتصادی، نخستین هدف برگزاری این جشنواره است.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه ایران بعد از ایالات متحده در تولید شیر و دام های مولد گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره گاو هلشتاین بتوانیم به تقویت صنعت دامداری، ایجاد اشتغال و رشد صادرات کشور کمک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه