English

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد؛

رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در شش ماهه امسال

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از رشد 17 درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان در نیمه نخست امسال خبرداد.

رشد 17 درصدی  صادرات گمرکات استان اصفهان در شش ماهه امسال

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: در نیمه نخست  سال 1402  صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان یک میلیون و  192هزارتن و به ارزش 785 میلیون و 130  هزار دلاربوده  است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ،از لحاظ وزنی 18 درصد  و از لحاظ ارزش 17  درصد افزایش  داشته است .

وی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را 476  نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: عمده ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن  ، محصولات پتروشیمی  ،محصولات لبنی و فرش ماشینی و دستباف می باشد .

 رسول کوهستانی پزوه تعداد  کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان 81 کشور برشمرد و تصریح کرد : طی این مدت عراق ، پاکستان ، ترکیه  ، افغانستان  و امارات متحده عربی  مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان  بوده است .

در ادامه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان  اظهار داشت: در شش ماهه امسال 57 هزار و 927  تن کالا به ارزش 299 میلیون  دلار از طریق گمرکات استان  اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 13 درصد رشد و از لحاظ ارزش یک درصد افزایش داشته  است .

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات مکانیکی و برقی ، خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی  برشمرد و بیان داشت:  طی این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات به  مقصدگمرکات استان  اصفهان  چین، ترکیه ، امارات متحده عربی  ، آلمان  و ایتالیا  بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان  میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را 14 هزار و 847 میلیارد ریال برشمرد  و اظهار داشت  : در شش  ماهه نخست سال 1402 درآمد گمرکات استان اصفهان  نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد رشد داشته است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه