English

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبرداد؛

پیش بینی تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در استان اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پیش بینی تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در استان اصفهان تا پایان سال جاری خبرداد.

پیش بینی تولید بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد رضا عباسی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در استان تولید شود.،گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی قزل آلا در استان اصفهان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تخم ماهی چشم‌زده مهم‌ترین نیاز مجتمع‌های پرورش ماهی قزل آلا است و از حیث امنیت غذایی و تداوم عملکرد واحد‌های پرورش ماهی اهمیت دارد، ادامه داد:

عباسی افزود: این محصول در چند سال اخیر همواره با خروج ارز از کشور برای تأمین نیاز مزارع سرد آبی همراه بود و میلیون‌ها دلار برای خرید تخم چشم زده از کشور‌های اروپایی ازجمله فرانسه، اسپانیا و دانمارک صرف می‌شد، که خوشبختانه این محصول در همه ماه‌های سال در استان قابلیت تولید دارد.

وی اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ مزرعه کوچک و بزرگ، ماهی قزل آلا پرواری و گوشتی تولید می‌کنند و علاوه بر تأمین نیاز بازار استان، به دیگر مناطق کشور نیز صادارت دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یکی از استان‌های بزرگ و تأثیرگذار در بخش کشاورزی از جمله آبزیان کشور شناخته می‌شود، بیان کرد: در استان اصفهان سالانه حدود ۱۰ میلیون ماهی سرد آبی قزل آلا و کپور تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه