English

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار:

سند تک برگ ۲۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان خوانسار اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار از وجود ۴۰ هکتار بافت فرسوده در این شهر خبرداد و گفت: در دو سال اخیر سند تک برگ ۲۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان خوانسار اخذ شد.

سند تک برگ ۲۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان خوانسار اخذ شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سعید شاهی با بیان اینکه شهر خوانسار دارای ۴۰ هکتار بافت فرسوده است، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر ساخت بیش از ۳۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده با تسهیلات دولتی شروع شد. 

وی اضافه کرد: در حوزه باز آفرینی شهری شهرستان خوانسار و در راستای آسفالت معابر این محلات حدود ۳۰۰ تُن قیر به شهرداری‌ها اختصاص یافته است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار در خصوص تعیین تکلیف اراضی تصرفی شده مسکونی، گفت: در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ در خصوص تعیین تکلیف اراضی تصرف شده قبل از سال ۱۳۹۴ که در آن‌ها ساخت وساز شده و واجد شرایط بودند، بنا به ابلاغ سازمان ملی زمین و مسکن، تعداد ۵۴ پرونده به هیئت نمایندگی استان ارسال شده و امید است تا پایان سال بتوان اسناد مالکیت این متقاضیان را واگذار کرد. 

به گفته وی، اسناد مالکیت نزدیک به ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان فی مابین اداره منابع طبیعی و اداره راه و شهرسازی تغییر نمایندگی یافت. 

شاهی اضافه کرد: برای ۲۰ هکتار از اراضی موات شهرستان خوانسار که فاقد اسناد مالکیت بودند طی ۲ سال اخیر سند تک برگی اخذ شد. 

وی افزود: در راستای واگذاری اراضی به دستگاه‌های خدمات رسان بیش از پنج هکتار از اراضی دولتی طی ۲ سال گذشته بصورت قطعی واگذار شده و یا در حال واگذاری است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار بیان کرد: در این بازه زمانی حدود ۱۰ هزار متر مربع اراضی دولتی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان با همکاری دستگاه قضایی آزادسازی و رفع تصرف شد.

شهرستان خوانسار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان دارای ۲ شهر به نام‌های خوانسار و ویست و سه دهستان کوهسار، چشمه سار و گلسار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه