English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛

انجام بیش از ۱۳ هزار جلسه دیالیز در مراکز دانشگاه علوم پزشکی کاشان/ ۸ بیمار در سال جاری پیوند کلیه شدند

معاون درمان دانشگاه کاشان از انجام 13,400 جلسه دیالیز برای بیماران نیازمند دیالیز در مراکز دولتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

انجام بیش از 13 هزار جلسه دیالیز در مراکز دانشگاه علوم پزشکی کاشان/  8 بیمار در سال جاری پیوند کلیه شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس آزادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماران همودیالیز به صورت مکرر و طبق معمول هفته ای دو یا سه بار و هر بار به مدت دست کم چهار ساعت دیالیز می شوند، گفت: در این مدت سیزده هزار و چهارصد جلسه دیالیز برای این بیماران انجام شده است.

وی افزود:  تعداد بیماران دیالیزی شهرستان کاشان تا قبل از سال 65 کمتر از 15 نفر بودند که این تعداد بیماران برای درمان با زحمت فراوان به قم مراجعت می‌کردند.

آزادی، آغاز فعالیت بخش دیالیزبیمارستان اخوان کاشان را از سال 65 با سه تخت دیالیز اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد تخت در سال 76 به هفت تخت دیالیز افزایش یافت و سپس در سال 76 با احداث ساختمان جدید مرکزدیالیز در بیمارستان اخوان شهرستان کاشان ظرفیت تخت‌های دیالیز این شهرستان به 18تخت و تا سال ۹۸ به تعداد ۴۴ تخت افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تعداد تخت‌های دیالیز در حال حاضر شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را در مجموع 62تخت عنوان و تصریح کرد: از این تعداد تخت دیالیز۴۴تخت در بیمارستان اخوان کاشان، هشت تخت در مجتمع بیمارستانی شهیدبهشتی و 10 تخت دربیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل وجود دارد.

وی ادامه داد: ارائه کیفیت بالای خدمات به بیماران دیالیزی در این مرکز به گونه‌ای است که از دهه اخیر تاکنون حتی یک مورد شکایت ارائه نشده و رضایت‌مندی مراجعان به این مرکز به طور 100 درصدی است.

این مقام مسئول گفت: مراکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و اخوان کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل در مجموع 230 بیمار را جهت انجام دیالیز تحت پوشش دارد که تعداد 8 بیمار در سال جاری پیوند کلیه شده‌اند.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات اولیه پیوند کلیه از انتخاب اهداکننده کلیه تا انجام اقدامات مقدماتی قبل از عمل جراحی و مراقبت های بعد از پیوند در این مجتمع انجام می‌شود و بیماران فقط برای عمل پیوند به تهران اعزام می‌شوند.

وی، با اشاره به هزینه های بالای درمان بیماران دیالیزی ادامه داد: بیماران دیالیزی در این مرکز با استفاده از خدمات بیمه به صورت رایگان درمان می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه در ایران به ازای هر پنج نفر یک دستگاه دیالیز وجود دارد، یادآور شد: در کاشان به ازای هر چهار نفر یک دستگاه وجود دارد که از استاندارد کشوری بالاتر است.

آزادی، نقش خیران سلامت منطقه کاشان را در تامین هزینه فرانشیز داروی بیماران بی بضاعت این مرکز حائز اهمیت دانست و گفت: پرداخت هزینه ایاب و ذهاب تعدادی از بیماران و تامین ماهیانه مقداری از اقلام زندگی جهت بیماران کلیوی، از جمله فعالیت های خیران سلامت در این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه