English

ماموران پلیس، مقتدران مظلوم

شهادت تعداد زیاد نیروهای انتظامی از طرفی هم مظلومیت این نیروها را به نمایش می گذارد و هم نشان می دهد که ماموران پلیس مقتدرانه در صحنه حضور دارند و جانشان را در کف دستشان گرفتند تا امنیت مردم حفظ و تامین شود.

ماموران پلیس، مقتدران مظلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، نزدیک به 5 ماه از سال 1402 می گذرد و در همین مدت کم 42 نفر از نیروهای جوان و غیور پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اشرار، قاچاقچیان، سارقان و قاتلان مسلح به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. جدای از نیروهای مرزبانی برجک مزه سر که شجاعانه در مقابل اشرار ایستاده و در دفاع از خاک میهن اسلامی جانشان را فدا کردند و 4 نفر از نیروهای پلیس راه که در جاده خاش به تفتان مظلومانه به دست تروریست های کوردل به شهادت رسیدند، عده زیادی نیز در داخل شهر ها برای دفاع از امنیت مردم در درگیری با قاچاقچیان، سارقان و قاتلان مسلح جانشان را تقدیم کردند. این در حالی است که بنابر اعلام رئیس بازرسی کل فراجا سال گذشته 72 نفر از نیروهای انتظامی در ماموریت های مختلف به شهادت رسیدند.

شهادت تعداد زیاد نیروهای انتظامی از طرفی هم مظلومیت این نیروها را به نمایش می گذارد و هم نشان می دهد که ماموران پلیس مقتدرانه در صحنه حضور دارند و جانشان را در کف دستشان گرفتند تا امنیت مردم حفظ و تامین شود. در اینکه پلیس ایران قوی و مقتدر است هیچ شکی نیست چرا که بارها و بارها قدرتش را در زمین گیر کردن باندهای قاچاق کالا و مواد مخدر، اشرار و اراذل و اوباش و سارقان به رخ کشیده و با اقدام به موقع، سریع و بهنگام خود توانسته بسیاری مجرمان به ویژه مجرمان خطرناک و حرفه ای را در اجرای طرح ها و نقشه هایشان ناکام بگذارد.

آری ماموران پلیس در طول شبانه روز، در ایام تعطیل و غیر تعطیل و درگرما و سرما و در سخت ترین شرایط، در بحران های مختلف و حتی در اوج بیماری کرونا هزاران، هزار ماموریت را علی رغم کمبود ها و کاستی ها و مشکلات عدیده ای که در زندگی دارند با صلابت تمام به انجام رسانده و خم به ابرو نمی آورند. اینان روز اول که به استخدام فراجا در آمدند نیتشان کسب درآمد نبود چرا که اگر چنین نیتی داشتند فرصت های شغلی فراوان با سودهای کلان برایشان فراهم بود اما شغل و لباس مقدس پلیس را انتخاب کردند تا در این عرصه به مردم خدمت رسانی کرده و مدافع امنیت وطن باشند.

آنها پس از یکسال گذراندن دوره های سخت و آموزش های حرفه ای در مراسم فارغ التحصیلی سوگند یاد می کنند که تا پای جانشان پای امنیت و آرامش مردم و پای ارزش ها و آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و تا آخرین قطره خون خود با گردنکشان، هنجارشکنان، قانونشکنان و برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم مقابله کنند.

اینان هر روز صبح بعد از نیایش به درگاه پروردگار سرود ویژه فراجا را با جان و دل و با صدای بلند سر می دهند و می سرایند:« ما زجان گذشتگان، حافظان میهنیم در نبرد خودسران همچو کوه آهنیم، پیرو خط امام جان نثار امتیم، چون هژبر صف شکن در مصاف دشمنیم، دیده بان مرزو بوم کشوریم حامی حریم و دین و دفتریم، روز و شب پی رفاه خستگان جان به کف مطیع حکم رهبریم، ما پناه قلب شکسته ایم دل زهر چه حق گسسته ایم، تا نجات انسان ز فتنه ها در کمین ظالمان نشسته ایم، نیروی انتظامی ایرانیم در خدمت مکتب و قرآنیم»

آری شهدای فراجا با اعتقاد کامل و ایمان راسخ پا به این میدان نهاده و همانطور که در این سرود بارها تکرار کردند برای حفظ میهن از جانشان گذشتند و جانشان را نثار ملت کردند چیزی که در کمتر جایی از این کره خاکی می توان مشاهده کرد و حقیقتاً کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که در طول سال تعداد زیادی از نیروهای پلیسش جانشان را در راه حفظ امنیت و آرامش مردم فدا کنند.

البته و صد البته که پلیس ایران در عین مقتدر و قوی بودن مظلوم است و مظلومیت او هم آنجا نمایان می شود که معدود افراد بی انصاف عقده هایشان را بر سر ماموران پلیسی که جانش را در طبق اخلاص قرار داده و از زن و فرزند و رفاه و آسایشش گذشته و شبانه روز برای حافظ امنیت و آرامش مردم کشورش تلاش می کند خالی می کنند. بدترین تهمت ها و توهین ها را نصیبشان می کنند به آنان متعرض می شوند و حتی بعد از شهادتشان ابراز شادمانی می کنند.

مروری بر اتفاقاتی که بر ماموران شجاع، دلیر و سخت کوش انتظامی گذشته دل هر انسانی را به درد می آورد. در واقع شهید چراغی، فرمانده مجاهد تیپ امام حسین (ع) یگان ویژه اصفهان که در اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسید چه گناهی داشت جز اینکه برای ایجاد امنیت مردم تلاش می کرد. گناه نیروهای پلیس راه جاده خاش- تفتان که بدست اشرار ترور شدند و شهدای اخیر پلیس اصفهان ستوان سوم"امیر حسین زاده احمدی" و استوار "محمداحسان شفیعی" که به دست یک قاتل مسلح به شهادت رسیدند چه بود. این ها تنها نمونه هایی اندک از مصادیق مظلومیت نیروهای پلیس بودند

البته مقتدر بودن و مظلوم بودن، ویژگی ملت ایران است و پلیس هم برآمده از همین ملت است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم 11 مهر 1401 طی سخنانی که در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه انتظامی امام حسن مجتبی (ع) فراجا  به همین موضوع اشاره کرده و فرمودند:« دراین قضایای اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد به بسیج ظلم شد به ملت ایران ظلم شد البته ملت قوی ظاهر شد مثل همیشه البته ملت ایران مظلوم است اما قوی است، مثل امیرالمؤمنین مولای متقیان سرور خودش علی (ع)، که هم قوی و قویترین و هم مظلومترین بود.»

باید  اذعان کنم که این توصیف معظم اله در مورد نیروهای پلیس هم صادق است چرا که آنان هم مانند مولای خود علی (ع) در عین قوی بودن، مظلوم هستند و هنوز جایگاه واقعی آنان در جامعه مشخص نشده و اگر تعرضی به ماموران پلیس می شود نشان می دهد که یک جایی نقصی در قوانین وجود دارد که این گونه مجرمان جرأت و جسارت تعرض و تیراندازی به سوی ماموران را پیدا کردند.

در پایان به روح پر فتوح همه شهدای عرصه نظم و امنیت کشور درود می فرستم و به مردم عزیز و شریف و شهید پرور اطمینان می دهم که بدانند مجموعه فراجا با ایمانی راسخ، اراده ای قوی، روحیه ای جهادی، پرتوان و مقتدرتر از همیشه در صحنه حضور دارند و اجازه عرض اندام به مجرمان، قانونشکنان، هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم را نخواهند داد. از مسئولان و قانونگذاران هم انتظار می رود با حمایت، پشتیبانی و تقویت ماموران پلیس و همچنین اعمال مجازات های شدید و سخت برای حاملان، قاچاقچیان و استفاده کنندگان از سلاح گرم و افرادی که متعرض به ماموران پلیس می شوند زمینه امنیت هرچه بهتر و بیشتر میهن اسلامی را فراهم آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه