English

مدیر آبفای مهردشت خبر داد؛

کاهش هدر رفت آب در منطقه مهردشت نجف آباد

مدیر آبفای مهردشت از کاهش هدر رفت آب با اصلاح خطوط فرسوده آب و تعویض کنتورهای خراب خبر داد.

 کاهش هدر رفت آب در منطقه مهردشت نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی زمانی با بیان اینکه درسال گذشته با اصلاح شبکه فرسوده آب در شهر و روستاهای منطقه، شاهد کاهش هدر رفت آب بودیم اعلام کرد: در سال گذشته حدود 250 کنتور فرسوده آب در منطقه تعویض شد و هم اکنون میزان هدر رفت آب در منطقه مهردشت حدود 15 درصد است که پیش بینی می شود با اصلاح خطوط فرسوده آب در سال جاری این رقم روند نزولی را طی نماید.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته درصدد هستیم در سال جاری حدود 10 کیلومتر از خطوط فرسوده آب در منطقه مهردشت مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرد. این درحالیست که 220 کیلومتر شبکه توزیع و 98 کیلومتر خطوط انتقال حدود 30 درصد آن فرسوده است .

مدیرآبفای منطقه مهردشت با اشاره به مصرف سرانه آب گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در 2 شهر و 9 روستای منطقه حدود 185 لیتر درشبانه روز است که با برنامه های فرهنگی مانند سه شنبه های شادابی و فعالیت گروه مروجین وسایر اقدامات فرهنگی در تلاش هستیم که میزان سرانه مصرف آب شرب در منطقه کاهش یابد.

زمانی تصریح کرد: مجموعا 12 هزار و 709 فقره انشعاب آب  به 26 هزار و 700 نفر جمعیت منطقه واگذار شده است و تابستان سال جاری تمام تلاش های لازم برای تامین آب شرب پایدار منطقه صورت گرفت.

در ادامه رئیس خانه فرهنگ آب گفت: علی رغم این که ایران کشور کم بارانی است، اما میزان مصرف آب در ایران فراتر از استانداردهای جهانی است. رویکرد اساسی در مقابله با بحران مصرف آب، صرفه‌جویی است، اما در ایران کمتر به این موضوع توجه شده است، بر این اساس، ایجاد زمینه های مصرف بهینه آب یکی از برنامه های آبفای استان اصفهان است.

زهره تشیعی اعلام کرد: تا زمانی که به مدیریت جامع آب باز نگردیم و ارزش واقعی آب مد نظر گرفته نشود، همچنان با چالش تنش آبی روبرو خواهیم بود. خشکسالی مشکل تازه و جدیدی برای کشور ایران که در پهنه و نوار خشک کره زمین واقع شده است، نیست بلکه نحوه مدیریت آن مهم است که در این میان مدیریت مصرف آب نقش بسزایی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه