English

رئیس مجلس ملی ویتنام:

توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و ویتنام در دستور کار است

رئیس مجلس ملی ویتنام از استاندار اصفهان برای سفر به این کشور دعوت کرد و گفت: توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و ویتنام در دستور کار است.

توسعه روابط  فرهنگی و اقتصادی ایران و ویتنام در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های پارلمانی میان رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ملی ویتنام در راستای تقویت این همکاری‌ها به امضاء رسید و بین رؤسای مجالس تبادل شد.

رئیس مجلس ملی ویتنام پس از دیدار با دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، گفت: این سفر به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط ویتنام و ایران برنامه‌ریزی شد.

وونگ دین هوئه افزود: دلیل انتخاب اصفهان برای این سفر کوتاه این بود که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: زمانی که وارد اصفهان شدیم متوجه شدیم که چرا به اصفهان نصف جهان می‌گویند.

رئیس مجلس ملی ویتنام تصریح کرد: در این سفر از مسجد جامع اصفهان که بسیار زیبا است و شهرت جهانی دارد و همچنین از مراکز فرش دستباف، مس، قلمکاری و صنایع دستی بازدید کردیم.

رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی به ویژه با اصفهان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان برای سفر به ویتنام دعوت کردیم تا زمینه‌های همکاری بیشتری میان ویتنام و اصفهان فراهم شود.

رئیس مجلس ملی ویتنام افزود: پس از گفتگو با رئیس مجلس ایران توانستیم نخستین تفاهم‌نامه همکاری در تاریخ پارلمانی ویتنام و ایران را امضا کنیم و به این آگاهی رسیده‌ایم که ظرفیت همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد که بایستی تقویت شوند‌.

گفتنی است، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ملی ویتنام در رأس هیئتی بلند پایه صبح روز گذشته نوزدهم مردادماه، به منظور دیدار و گفتگو با استاندار اصفهان و بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی در قالب سفری یک روزه وارد اصفهان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه