English

رئیس هیئت مدیره خیریه شجره طیبه:

صندوق قرض الحسنه شجره طیبه گامی در جهت حفظ عزت نفس نخبگان است / حمایت خیریه شجره طیبه از ۱۱۰۰ نخبه

رییس هیئت مدیره موسسه خیریه شجره طیبه بیان کرد: صندوق قرض الحسنه شجره طیبه گامی در جهت حفظ عزت نفس نخبگان تحت پوشش این خیریه است.

صندوق قرض الحسنه شجره طیبه گامی در جهت حفظ عزت نفس نخبگان است / حمایت خیریه شجره طیبه از ۱۱۰۰ نخبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین سیستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گفت:  موسسه خیریه شجره طیبه با هدف حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و مستعد بی بضاعت و کم درآمد که به هر دلیلی به خاطر عدم بضاعت مالی از تحصیل باز مانده اند و با وجودنخبگی که دارند در عرصه اجتماعی نتوانسته اند رشد کنند، تشکیل شده است.

وی افزود: این موسسه خیریه با کمک خیرین توانسته است به تعداد زیادی از این افراد دارای استعداد درخشان بی بضاعت دسترسی پیدا کند و با شناسایی ،آنها را مورد حمایت قرار دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این افراد در دانشگاه های ملی و فراملی در حال تحصیل هستند و توانسته اند به مدارج عالی دست پیدا کنند.

رییس هیئت مدیره موسسه خیریه شجره طیبه با اشاره ضروری بودن کار خیر در جامعه گفت: براساس آمارهای رسمی و غیررسمی خیریه‌های مختلفی در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ مورد در اصفهان وجود دارند که در واقع ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد آنها فعال هستند.

سیستانی بیان داشت: افراد مستعد و نخبه‌ای در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی از چرخه تحصیل خارج می‌شوند که در این راستا خیریه‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

وی خبرنگاران و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه را مبارزان خط اول جبهه آگاهی و اطلاع رسانی  دانست و اظهار داشت: افراد ارتباطی و رسانه ای نقش بسزایی در فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم و تثبیت علوم و فنون داشته و می تواند تأثیر خوبی بر جریانات، اتفاقات و حل بحران های جامعه داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مؤسسه خیریه شجره طیبه با انعقاد قراردادها توانسته‌ایم افراد مستعد و نخبه را در روستاها و شهرها شناسایی و با کمک‌ها و مساعدت‌های مالی، فرهنگی، مشاوره‌ای و اجتماعی زمینه مناسبی را برای قرار دادن این افراد روی ریل تحصیل و پیشرفت فراهم کنیم.

موسسه خیریه شجره طیبه پل ارتباطی جامعه با نخبگان است

درادامه نیز عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه گفت: مؤسسه خیریه شجره طیبه پل ارتباطی جامعه با نخبگان و حمایت از این عزیزان در رسیدن به مدارج علمی و خودکفایی است تا نخبه ای به صرف نیازمند بودن از بروز استعداد و تحصیل جا نماند.

علیرضا نصر اصفهانی بیان داشت: حمایت خیریه  شجره طیبه از نخبگان کاملاً بصورت قرض الحسنه است و جامعه هدف مؤسسه پس از اتمام تحصیل و اشتغال، این حمایت را به عنوان قرض به خیریه بر می گردانند.

وی افزود: تمام مددجویان خیریه این امکان را دارند که برای گذراندن امورات خود از وام قرض‌الحسنه بدون هیچ سودی استفاده کنند و برخی اوقات اقساط نیز توسط خیرین پرداخت می‌شود.

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه گفت: تلاش می‌کنیم که فرد نخبه و مستعدی از حمایت جا نماند، اما اگر کسی فردی را می‌شناسد که واجد شرایط است و لازم است در فرآیند تحصیل به او کمک شود، به مؤسسه معرفی کند.

نصر ادامه داد: حمایت این خیریه بصورتی است که در مرحله اول کرامت جامعه هدف ما را حفظ می کند و در مرحله دوم در چند سال آینده منابع مالی خیریه توسط همین نخبگان تأمین شده و نیاز به خیر جدید نخواهیم داشت.

خیریه شجره طیبه

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با بیان اینکه بیشتر پرداختی های این صندوق برای یاری خواهان این خیریه است، گفت: امیدواریم بتوانیم به همه مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان کمک های قرض الحسنه داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با اشاره باینکه شاه‌بیت فعالیت‌های خیریه شجره طیبه این است که به عزت نفس افراد توجه شود، بیان کرد: یکی از شعارهای مهم خیریه و قرض‌الحسنه شجره طیبه این بوده که در تمام مراحل عملیات خدمات‌رسانی شأن و جایگاه و عزت مددجویان حفظ شود.

همچنین عضو هیئت مدیره و خزانه دار خیریه شجره طیبه درخصوص آمار یاورخواهان توضیح داد: به‌طور مستمر تعداد ۳۰۰ نفر ثابت تحت حمایت خیریه  هستند و ۱۱۰۰ نفر نیز تا به حال خدمات از مؤسسه دریافت کردند.

علی آقاجانی درخصوص نحوه شناسایی این افراد یاری خواه افزود: ما برای شناخت دانش آموزان از طریق تفاهم نامه که با آموزش و پرورش داریم و برای دانشجویان نیز از طریق تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان و خیریه ها داریم اقدام می‌کنیم و همچنین از طریق مراجعه به سایت موسسه نیز امکان جذب افراد مستعد وجود دارد.

وی تصریح  کرد: ما دانش آموزان و دانشجویان مستعد ولی نیازمند را شناسایی و از صفر تا صد حمایت می کنیم تا استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه شجره طیبه گفت: ثبت‌نام یاورخواه از طریق سایت انجام می‌شود، افراد متقاضی سه فرم پر می‌کنند و در مرحله بعد از آن‌ها دعوت شده و پذیرش افراد انجام می‌شود.

آقاجانی ادامه داد: خوشبختانه با تاسیس این خیریه د تاکنون از ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان  دارای استعدادهای درخشان و نخبه به دلیل مشکلات مالی جلوگیری شد و اکنون شاهد آن هستیم که هر ساله تعداد بسیارزیادی از این افراد در المپیاد های علمی بین المللی و ملی حایز رتبه های برتر می شوند .

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموز ماهیانه دو میلیون تومان برای خیریه هزینه دارد، افزود: بخشی از این هزینه مستقیم به دانش‌آموز اهدا می‌شود، خدمات دیگری مانند مشاوره تحصیلی و خانوادگی، ارائه کتاب کمک درسی، ثبت‌نام در آزمون آزمایشی و رصد نتایج، پشتیبان ویژه هر دانش‌آموز، ثبت‌نام در مراکز آموزشی و کلاس‌های درسی و… نیز ارائه می‌شود.

عضو هیات مدیره خیریه شجره طیبه با اشاره به افزایش شعب این خیریه گفت:در سال ۱۴۰۱تمامی شهرستان هایی که دارای شعب خیریه شجره طیبه نبوده اند بر اساس مجوزهای دریافتی دارای خیریه می شوند ودر ۲۳شهرستان استان دفاتر خیریه شجره طیبه مستقر است .

حمایت خیریه شجره طیبه از ۳۰۰ نفر نخبه و استعداد درخشان

آقاجانی درخصوص آمار یاورخواهان این مؤسسه اظهار کرد: به‌طور مستمر تعداد ۳۰۰ نفر ثابت تحت حمایت مؤسسه هستند و ۱۱۰۰ نفر نیز تا به حال خدمات از خیریه دریافت کرده‌اند، تعدادی از افراد نیز در انتظار تست هستند که به‌طور معمول تعدادشان ۵۰ تا ۶۰ نفر است.

خزانه دار خیریه شجره طیبه در پایان از خاص بودن افراد تحت حمایت این خیریه یاد کرد و اظهار داشت: چون افرادی که ما تحت پوشش قرار میدهیم آی کیو های بالای ۱۳۰ دارند همه خاص هستند و در حال حاضر پزشک متخصص، قاضی، وکیل کارآفرین و اساتید دانشگاه  و افراد ی تحت پوشش داریم که دفاع دکتری را با بالاترین نمره طی کردند که ضمن تشکر از خیرین از آنهامی خواهم باز هم ما را رها نکنند تا با کمک به این گونه افراد بتوانیم اهداف بلندمدت دیگری را نیز دنبال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه