English

رئیس درمان منطقه کاشان :

هفته تأمین اجتماعی فرصتی برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات بیمه شدگان است

رئیس درمان منطقه کاشان گفت:هفته تأمین اجتماعی فرصتی برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات بیمه شدگان و توسعه خدمات و امیدواری به قشر کارگر و باز نشسته در این هفته می باشد.

هفته تأمین اجتماعی فرصتی برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات بیمه شدگان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیررضا آذرنوش در نشست خبری با خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت  هفته تأمین اجتماعی در خصوص ساخت بیمارستان ملکی در منطقه گفت: منطقه کاشان با وجود بیش از 7850 کارخانه صنعتی مهم و استراتژیک (شهرستان کاشان حدود 4500 کارگاه، شهرستان آران و بیدگل حدود  2550 کارگاه و منطقه راوند 1700 کارگاه)  و داشتن  حدود 360 هزار بیمه شده اصلی و تبعی ( 75 درصد جمعیت منطقه)  تحت پوشش تامین اجتماعی و مطالبه 20 ساله و به حق شرکای اجتماعی و جامعه کارگری جهت داشتن بیمارستان ملکی مجهز در منطقه این مدیریت تمام تلاش و توان خود را جهت پیگیری این مطالبه به حق برای ارتقای خدمات درمانی مطلوب به بیمه شدگان و مستمری بگیران و بیماران به کار می بندد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی رتبه نخست خرید خدمات درمانی در کشور داراست و دومین تولید کننده خدمت درمانی در کشور به حساب می آید، که تقریبا روزانه حدود یک میلیون نفر بار خدمات سرپایی دریافت و حدود ۱۳ هزار بار خدمات بستری در کشور انجام می دهد.

امیر رضا آذرنوش در حوزه اقتصادی اظهار داشت : از سال های گذشته که سازمان وارد عرصه اقتصادی شده است بخاطر پشتیبان سازی و تأمین مالی بیمه شدگان خود وضعیت مطلوبی پیدا کند در حوزه های نفت، گاز ،انرژی پتروشیمی به صنعت داروئی معدن و صنایع  وارد شد که با یک برنامه ریزی خوب آغاز شده و ادامه پیدا کرده تا این عرصه توسعه یابد چون سازمان با یک ناترازی بین هزینه و درآمدش مواجه است که با این سرمایه گذاری ها افزایش پیدا کند .

وی در ادامه بیان کرد: درسال گذشته با حمایت دولت بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری شرکت ها،بخشی از تعهدات سازمان تسویه شده و در سال های آینده اگر این رشد جمعیت ادامه پیدا کند بیش از ۸۰ درصد منابع مالی تأمین شده ما از حق بیمه های که دریافت شده می باشد که اگر این رقم با پیری جمعیت  کاهش پیدا خواهد کرد، که با پیری جمعیت در سال های آینده با بحران روبه رو خواهیم شد امیدواریم با تعمهیدات اندیشیده شد وارد این بحران نشویم 

رئیس اداره درمان کاشان گفت :تا بهمن ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان با دانشگاه علوم پزشکی تسویه حساب انجام شده و مطالبات دانشگاه در این دو سال پرداخت شده و طبق صورت حساب های دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی بدهی ما تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ می باشد

وی همچنین بیان کرد: هزینه دارو و تجهیزات بالاست و تأمین دارو و تجهیزات کار سختی است سعی سازمان بر این است که بیمه شدگان ما در هیچ زمینه ای دچار مشکل نشوند.

رایگان بودن کلیه خدمات درمانی برای بیماران خاص

امیر رضا آذرنوش نوش گفت : وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی  رایگان کردن خدمات برای بیماران خاص می باشد.که با رایگان کردن کلیه خدمات درمانی ما در حوزه بیماران خاص "تالاسمی ،دیالیزی،و هموفیلی با پرداخت ۲۰ درصد فرانشیز سهم بیمار توسط سازمان  و در سایر بیماران خاص علاوه بر ۲۰ درصد ،۷۰ درصد فرانشیز سهم سازمان برای داروهای بیماران سرطانی ، ام اس با توسعه این طرح بتوانیم تا از فشار مالی که روی بیمه دهان مخصوصا بیماران خاص است کاهش دهیم.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی کاشان افزود؛تعداد مراکز درمانی ملکی که در کل کشور خدمات رایگان به بیمه شدگان ارائه می دهد شامل؛ ۷۹ مرکز بیمارستانی که ۵ مرکز جراحی محدود 

 ۳۱۸ مرکز سرپایی در سطح کشور که تقریبا حدود ۴۶ هزار نفر نیرو انسانی متخصص از جمله پزشک و غیر پزشکی این مجموعه‌ها  مشغول خدمت به بیمه شده های تحت پوشش هستند.

طرح پوشش بیمه ای زوج های نابارور

رئیس سازمان درمان منطقه کاشان در خصوص تحت پوشش  قرار گرفتن زوج های نابارور گفت:این طرح برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت گرفت. با رقم خوردن این  اتفاق کلیه خدمات درمان ناباروری با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش دولتی در مراکز دولتی پرداخت ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش عمومی غیر دولتی در مراکز عمومی غیر دولتی و خصوصی و خیریه انجام می شود.

خدمات ارائه شده ویژه زوج های نابارور تحت پوشش بیمه 

۶۳ قلم داروی تخصصی درمان ناباروری

۲۸ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی 

۵۶ موردآزمایش و هم چنین دریافت خدمات کمک باروری جهت زوج ها 

پرداخت هزینه های داروئی و پلی کلینیک و تجهیزات پزشکی مرتبط برای زوج های نابارور که به صورت ۹۰ درصد هزینه مصوب پرداخت می شود.

رشد ۱۲ برابری درمان ناباروری نسبت به سال ۱۴۰۰

آذرنوش در خصوص درمان ناباروری زوج های جوان عنوان کرد : بالغ بر ۴۷ هزارو ۴۷۲ پرونده جهت درمان ناباروری در سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ تشکیل شده که تا اکنون رشد ۱۲ برابری نسبت به سال گذشته و هزینه انجام شده بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی 

بیمارستان های خصوصی  تحت پوشش سازمان بیمارستان آیت الله بثربی، بیمارستان میلاد 

بیمارستان دانشگاهی ۴ بیمارستان در کاشان جمله " بهشتی ، نقوی و متینی "

۲ بیمارستان در آران وبیدگل "سید الشهدا و  ثامن

۱ مرکز رادیو تراپی بیمارستان یثربی 

۲ مرکز تراکم سنجش  استخوان 

۲۳ مرکز فیزیوتراپی در کاشان

۳ مرکز فیزیوتراپی آران وبیدگل 

۳ مرکز سی تی اسکن  در کاشان 

۱ مرکز سی تی اسکن در آران وبیدگل 

۲ مرکز ام آر آی در بیمارستان نقوی و بهشتی 

۱ مرکز پزشکی هسته ای

۱۲ مرکز رادیولوژی،

۹مرکزسونوگرافی، 

تعداد مراجعه کنندگان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به مراکز ملکی سازمان 

تعداد مراجعین به مراکز ملکی تحت پوشش در سال۱۴۰۰.  "۴۲۸ هزار ۱۳۳ نفر 

در سال ۱۴۰۰. " ۴۴۱ هزارو ۹۶۳ نفر 

خدمات داروئی دریافت شده در سال ۱۴۰۰: ۳۴۵ هزارو ۱۱۵ نفر 

درسال ۱۴۰۱. ۳۳۶ هزارو ۲۸۸ نفر

ارائه خدمات آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰: ۵۵ هزار و ۴۱۶ نفر 

در سال ۱۴۰۱: ۴۶ هزارو ۷۲۹ نفر 

کل مراجعات در سال ۱۴۰۰  : ۸۲۸ هزارو ۶۶۶ نفر 

و در سال ۱۴۰۱:   ۸۵۴ هزارو ۹۸۰ نفر 

اصل و اساس کار سازمان حمایت از بیمه شدگان

امیر رضا  آذرنوش  در پایان سخنان خود گفت: در صورت مشاهده هر گونه  تخلف  از مراکز تحت پوشش سازمان با متخلفین برخورد و جرائم سنگین در نظر گرفته می شود و خطاب به بیمه شدگان افزود ؛ هزینه ها را با فاکتورها چک کنند و اگر هزینه با فاکتور مطابقت ندارد به سازمان مراجعه تا با متخلف برخورد و از حق بیمه شده دفاع شود اصل و اساس کار سازمان حمایت از بیمه شدگان و تلاش و پوشش و هدف گزاری های این سازمان ، رسیدن به یک امر مهم بوده که آن هم عدالت اجتماعی است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه