English

به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات صورت گرفت؛

دیدار مدیر مخابرات اصفهان با کارکنان مدیریت فناوری اطلاعات

مدیر مخابرات منطقه اصفهان به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات با حضور در ساختمان های مختلف مدیریت فناوری اطلاعات این مجموعه با مدیر و کارکنان این مدیریت دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر مخابرات اصفهان با کارکنان مدیریت فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسماعیل قربانی با حضور در ساختمان های نقش جهان و دیتا سنتر های شهید مدرس و فیض ضمن تبریک این روز و اهدای شاخه گل به همکاران ، از نزدیک در جریان روند اجرایی امور این مدیریت قرار گرفت.

 

تاریخچه روز ملی فناوری اطلاعات

در سال ۱۳۹۸ شمسی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران پیشنهاد داد تا روز ۲۲ تیرماه، که با تولد محمد بن موسی خوارزمی، دانشمند بزرگ ایرانی همزمان است، به عنوان روز ملی فناوری اطلاعات انتخاب و در تقویم رسمی کشور ثبت شود. پس از آن و با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان نصر تهران صورت گرفت، روز ۲۲ تیر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی فناوری اطلاعات تعیین شد.

انتخاب یک روز از سال به عنوان روز ملی فناوری اطلاعات ، اهمیت بسیاری دارد. این اقدام هدفمند برای جلب توجه مردم و دولتمردان به مسئله فناوری و ترویج آن، به منظور ایجاد زندگی بهتر و آینده روشن‌تری برای نسل‌های آینده است. به عبارت دیگر، فناوری می‌تواند جامعه را به حکمرانی هوشمند متصل کند و در پیشرفت و توسعه جامعه نقش مهمی ایفا کند.

هدف از نامگذاری روز ملی فناوری اطلاعات

هدف اصلی این اقدام، ترویج و تسریع در توسعه فناوری در زمینه‌های مختلف است. به منظور دستیابی به این هدف، اقدامات و پروژه‌هایی در زمینه توسعه فناوری انجام می‌شود که شامل مواد، تجهیزات و فرآیندها می‌شود. برنامه‌های متعددی در مناطق پیشرفته یا نوظهور برای حمایت از فعالیت‌های مرتبط با فناوری اجرا می‌شود.

در این برنامه‌ها، ایده‌ها و مفاهیم جدید ارزیابی می‌شوند تا از آن‌ها در فناوری و تولید محصولات بهره‌برداری شود. با ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء فناوری، امکان ایجاد نوآوری، رشد اقتصادی و ارتقاء کیفیت زندگی جامعه فراهم می‌شود.

شرکت مخابرا ت اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه