English

درنشست محوری خانواده در مخابرات اصفهان عنوان شد:

حلقه گمشده ، چطور شادباشیم ؟

به همت کمیته بانوان شرکت مخابرات منطقه اصفهان ، باتوجه به ضرورت وجود ارتباط شاد و موثر افراد خانواده نشست محوری با عنوان " حفظ حریم خانواده وایجاد نشاط در زندگی " در سالن همایش برهان شرکت مخابرات برگزارشد.

حلقه گمشده ، چطور شادباشیم ؟

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، در این آیین که با حضور دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان و مدیران وکارکنان مخابرات برگزار شد زهرا شایان فر کارشناس ارشد مشاورخانواده و درمانگرتخصصی کودک ونوجوان گفت: در جواب این پرسش که «چقدر احساس شادی می کنید؟» چه جوابی می دهیم؟ چه میزان در روز ،تجربه احساس شادی را داریم. و یا در هفته چقدر شادمان زندگی می کنیم .

معمولاً پس از بیان این سوال مخاطبین شروع  به گفتن مشکلات روزمره  خود می کنند و بیان می کنند که اضطراب و استرس زیادی که دنیای امروزی برما تحمیل کرده بیش از حد توان ماست . اینکه ما مدام از آینده محتمل ترس داریم یا حتی رابطه خوبی را با اطرافیان مان تجربه نمی کنیم وحتی از همه بدتر حال بدمان را به نزدیک‌ترین افراد زندگیمان  انتقال می دهیم .

پس گویا اصلاً جایی برای تجربه شادی باقی نمی ماند . یکی از شاخصه هایی که معمولاً در جوامع انسانی سنجیده می‌شود میزان حس رضایتمندی از خود، دیگران و دنیای اطراف ماست که گویا حلقه گمشده این احساس برمی گردد به اینکه «چطور شاد باشیم ؟»برای پاسخ این سوال بهتر است بررسی کنیم که خصوصیات افراد شاد چیست؟

پژوهش هایی که در سال های اخیر توسط دانشمندان سلامت روان و روانشناسان صورت گرفته است ما را بر این نتیجه استوار کرده که افراد شاد در چهار خصوصیت با هم مشترک اند.

 اول اینکه هدف دارند یعنی می دانند واقعاً از زندگی چه می خواهند و چشم انداز روزانه، ماهانه و سالانه دارند .

می دانند که در سال منتظر چه دستاوردهایی باید باشند چه مشکلاتی را حل کنند ،چه کمک هایی را به دیگران انجام دهند ، چه تفریحی داشته باشند، چه کتابی بخوانند و حتی برای کیفیت رابطه با همسرشان یا فرزندانشان چه تمهیداتی را بیندیشند و حتی می دانند خود و فرزندانشان را در چه جهتی رشد بدهند و حتی از این  غرقه گی در اهداف شان لذت می برند. گویا مسیر رسیدن به این هدف آن قدر لذت بخش است که برایشان تداعی‌کننده رسیدن به هدف است.

 دومین خصوصیت آنها این است که سبک زندگی شادمانه دارند .

یعنی هر روز برای خودشان فعالیت هایی را انجام می‌دهند که حس شادی را تجربه کنند. مثل نوشیدن یک قهوه، گوش دادن به یک موسیقی، بازی با بچه ها ،قرارهای دوستانه،

 سر زدن به پدر و مادر ،خرید، تغییر دکوراسیون و غیره....‌

 در حقیقت آنها برای شادی سرمایه گذاری میکنند

 کارهای ریز ریز اما مستمر و همیشگی دارند. خصوصیت سوم آنها این است که با آدم‌های مهم زندگی شان روابط خوبی دارند و خوب کنار می آیند .

چون آنها مهارت ارتباط موثر و روابط بین فردی را یاد گرفته اند و از خطاهای شناختی دوری می کنند. با دیگران رفتار همدلانه دارند و خودآگاهی هیجانی را از بر هستند .می توانند درخواست های شان را منصفانه ،محترمانه و صادقانه با دیگران بیان کنند؛ بدون اینکه حال خراب شان را روی دیگران خالی کنند .

و در نهایت خصوصیت چهارم آنها این است که اگر دنیا پر شود از انسان هایی شبیه به خودشان در آن دنیا احساس امنیت می کنند. این خصوصیت به ما خاطرنشان می‌کند که اگر دنیا یی وجود داشته باشد که پر از انسان هایی شبیه به ما باشد آیا برای زیست در آن دنیا امنیت داریم؟ اگر نداریم باید در جهت رفع خصوصیات شخصیتی نامطلوب مان کوشش کنیم و برای توسعه فردی خود تلاش کنیم افکار ،احساسات و خلقیات مان را در جهت مثبت تنظیم کنیم و در نهایت ما هستیم که انتخاب می کنیم که شاد باشیم یا نه!

 سعی کنیم انتخاب های آگاهانه تری بکنیم و مسئولیت انتخاب هایمان را بپذیریم.

اسماعیل قربانی

مدیر مخابرات منطقه اصفهان نیز در این جلسه ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت، با اشاره به لزوم وجود محبت در کانون خانواده گفت: وجود سلایق، عقاید و خلقیات متفاوت در بین انسان ها و حتی در بین اعضای یک خانواده امری طبیعی است و تنها چیزی که در بین این اختلافات وجودی، روابط انسانی را تحکیم می بخشد اکسیر محبت است.

اسماعیل قربانی دو قطبی شدن جامعه را خواست دشمن دانست و بیان کرد: در شرایط حاضر جامعه، دشمن قسم خورده ما با استفاده از ابزار رسانه به دنبال ایجاد شکاف های عقیدتی و دو قطبی سازی جامعه است که وظیفه ی ما با توجه به آموزه های امامین انقلاب، حفظ وحدت و انسجام با محبت و جذب حداکثری است.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در این جلسه طی سخنانی بر لزوم الگو سازی عملی پدر و مادر در محیط خانواده و مدارا با فرزندان تاکید کرد و امر به معروف و نهی از منکر در محیط خانواده را تعلق خاطر پدر و مادر به معروف و دوری از منکر دانست.

گفتنی است؛ در پایان این آیین از حجت الاسلام حبیب الهی از ائمه جماعت مخابرات و نویسنده کتاب " ستاره ها چیدنی نیستتد" و تنی چند ازبانوان برگزیده این شرکت تقدیر شد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی