English

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه خبرداد؛

افتتاح ۹۳۱پروژه محرومیت‌زدایی در استان اصفهان

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از افتتاح ۹۳۱ پروژه محرومیت‌زدایی بسیجیان استان اصفهان با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) خبرداد.

افتتاح ۹۳۱پروژه محرومیت‌زدایی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سردار سید ضیاءالدین حزنی در آیین افتتاح ۹۳۱ پروژه محرومیت‌زدایی در استان اصفهان، گفت: ماموریت اصلی سپاه ایجاد امنیت پایدار و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: سپاه در کنار این ماموریت اصلی برنامه‌های  محرومیت‌زدایی ، مردم‌یاری، مردم‌داری و مردم‌دوستی را با اولویت مناطق حساس، مناطق مرزی و صعب العبور در سراسر کشور در دستور کار قرار داده است.

سردار حزنی اظهار کرد: این تلاش‌ها با هدف رفع نیاز مردم این مناطق است و رده‌های مختلف سپاه، این ماموریت را عاشقانه و با جدیت دنبال می‌کنند و هرچند اقدامات خوبی انجام شده و‌ ثمرات مثبتی به همراه داشته ولی تا رسیدن به رضایتمندی مردم، فاصله بسیار است.

وی با بیان اینکه این خدمات در ۲ بخش عمرانی و غیر عمرانی دنبال می‌شود، افزود: رفع مشکلاتی چون بیکاری، طلاق، اعتیاد و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم هدف اصلی این برنامه‌ها است.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در خصوص حاشیه‌نشینی‌ها در شهرهای مشهد، شیراز، اهواز صورت گرفته است و با توجه به ویژگی‌های اصفهان لازم است در خصوص حاشیه‌های آن نیز اقدامات موثری با هم افزایی و هماهنگی مدیریت استان، سپاه و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

وی ادامه داد:  گاهی در برخی مناطق اختلافاتی مشاهده می‌شود که شکوه ایران اسلامی را از بین می‌برد و لذا پرداختن به این امور و ایجاد صلح و سازش تاثیرات فراوانی دارد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه افزود: پرداختن به بیمه روستاییان، آزادی زندانیان، پرداختن به پروژه‌های آبخیزداری با هماهنگی منابع طبیعی، ایجاد سیل بندها در مناطق روستایی، احداث راه‌های روستایی، کمک به بیماران سرطانی، تعمیرات منازل افراد نیازمند، توجه به نیازمندی‌های مساجد روستایی در زمینه فرش، گرمایش و سرمایش از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: تلاش برای کاهش طلاق از طریق گفتگو و مشاوره به زوج‌ها، راه‌اندازی نهضت ازدواج آسان و تهیه جهیزیه ارزان، تلاش برای ترک معتادان و بهبود آنها از دیگر برنامه‌های بسیج است.

سپاه صاحب الزمان اصفهان

حزنی با تاکید بر ضرورت جلوگبری از موازی کاری‌ها و هم افزایی بیشتر دستگاه‌ها، خاطر نشان کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مدیریتی استان جهت جلوگیری از موازی کاری از دیگر اقداماتی است که باید پیگیری شود.

همچنین سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در گزارشی از اقدامات بسیجیان استان اصفهان در راستای محرومیت‌زدایی و ارایه خدمات به مردم، گفت: رسیدگی به مناطق محروم روستایی لازمه مهاجرت معکوس است و کاهش مهاجرت از روستاها به سمت مناطق شهری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: امروز هماهنگی خوبی در مجموعه مدیریت استان، دستگاه‌های اداری و سپاه به منظور خدمت‌رسانی به مردم و رفع محرومیت ایجاد شده است و این ظرفیت میتواند بارقه امید را در جامعه به همراه داشته باشد.

سردار فدا با اشاره به توطئه‌ دشمن در سیاه‌نمایی و‌بزرگنمایی مشکلات، تصریح کرد: ایجاد بسترهای محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و مردم‌یاری و تلاش در این مسیر نقش مهمی در از بین بردن این توطئه‌ها دارد.

وی آزادسازی سازی زندانیان جرایم مالی غیر عمد را از جمله اقدامات بسیجیان استان برشمرد و افزود: از سال گذشته تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد توسط بسیجیان و مجموعه مدیریت استان و خیرین آزاد شده‌اند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به برنامه سپاه استان در خصوص پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد، اضافه کرد: افزون بر برگزاری جلسات آموزشی و دوره‌های پیشگیری از اعتیاد در پایگاه‌ها و رده‌های مقاومت،  در خصوص درمان نیز ۲ مجموعه کرامت وابسته به سپاه توانسته است بیش از ۷۰۰ معتاد متجاهر را در قالب دوره‌های ۳تا ۶ ماه نگهداری کند و همچنین در کنار آن در راستای حرفه‌آموزی و معیشت خانواده این افراد نیز اقدامات خوبی شده است.

وی به شناسایی ۱۱۰ محله آسیب‌بپذیر استان اشاره کرد و گفت: این محلات با آسیب‌هایی از جمله بیکاری، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و امثال آن مواجه بوده‌اند که در راستای کاهش آنها اقدامات خوبی برنامه‌ریزی شده است.

سردار فدا، ارایه مشاوره به زوج‌های در معرض طلاق، برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد، تامین جهیزیه، توزیع اقلام معیشتی، برگزاری کلاسهای حرفه آموزی، ارائه مشاوره‌های حقوقی، خانوادگی و امثال آن از جمله برنامه‌های اجرایی در این محلات بوده است.

سپاه 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه