English

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان( عج) اصفهان:

درس های نهفته درفتح خرمشهر برای امروز ملت ما عبرت انگیز است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان( عج ) استان اصفهان با اشاره به عملیات الی بیت المقدس گفت: در فتح خرمشهر درس هایی نهفته است که در شرایط جنگ ترکیبی و شناختی امروز برای ملت ما علی الخصوص جوانان عبرت انگیز است.

درس های نهفته درفتح خرمشهر برای امروز  ملت ما عبرت انگیز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام صادقی در جمع فرماندهان حوزه های مقاومت  بسیج  شهر درچه با اشاره به اینکه مهم ترین درس فتح خرمشهر درس توحید  و خداشناسی بود افزود: در حالی که فتح خرمشهر کار خیلی عظیمی بود و از لحاظ های سیاسی، بین المللی،اجتماعی، نظامی تاثیر بسیاری داشت اما امام راحل(ره) که یک معلم اخلاق بود وقتی اثر این پیروزی را در روحیه مردم و مسئولین دید برای اینکه مغرور نشوند فرمود:《خداوند خرمشهر را آزاد کرد》.

وی افزود: شهید بزرگوار احمد کاظمی در اولین لحظات ورود به خرمشهر در بیسم به فرماندهان قرار گاه گفت: خداوند خرمشهر را آزاد کرد و امام خمینی (ره)  نیز با استناد به آیات قرآن که می‌فرماید «وَ اعْلَمْ أَنَ‌ النَّصْرَ مِنْ‌ عِنْدِ اللَّهِ‌ سُبْحَانَه‌» بر این مسئله تاکید کردند که این پیروزی از ناحیه  خداوند بود.

صادقی بااشاره به اینکه درس دیگر عملیات الی بیت المقدس انقلابی عمل کردن بود تاکید کرد: به گفته کارشناسان نظامی پیروزی در شرایطی که رژیم بعث استحکامات و نیروی زیادی در خرمشهر مستقر کرده بود به صورت کلاسیک امکان نداشت اما رزمندگان اسلام با عبور از رودخانه کارون در حالی که در قواره های نظامی جایی نداشت دشمن را غافلگیر کرد و با یک تدبیر انقلابی توانست زمینه پیروزی را فراهم کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان با اشاره به ولایت پذیری و دشمن شناسی در حادثه فتح خرمشهر گفت:  بعد از فتح خرمشهر این سخن دشمن از گلوی برخی فریب خوردگان و یا خائنان داخلی خارج می شد که دیگر باید با دشمن صلح کنیم اما ولایت پذیری و دشمن شناسی مردم و رزمندگان اسلام جلوی این توطئه را گرفت.

این مقام مسئول در پایان گفت: در فتح خرمشهر درس هایی و پیام هایی نهفته است که امروز با گذشت سالیان سال هنوز یادآوری آن حماسه های بزرگ برای ملت ما و بخصوص جوانان ما در شرایط جنگ ترکیبی و شناختی امروز عبرت انگیز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه