English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبرداد؛

کلاهبرداری از شهروندان با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که به بهانه شکوائیه علیه شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب آن ها می کرد، خبر داد.

کلاهبرداری از شهروندان با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: به دنبال مراجعه تعدادی  از شهرندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه دریافت خدمات، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند پس از دریافت پیامکی با عنوان "شکوائیه علیه شما" و ورود به لینک معرفی شده برنامه ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و جهت احراز هویت مبلغ 50 هزار ریال که از آنان خواسته شده بود واریز کرده اما پس از آن کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و دائر کننده لینک جعلی نیز با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شاکیان اقدام به سرقت رمز یکبار مصرف کرده و به این طریق توانسته کل موجوی حساب آنها را خالی کند.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و رصد هوشمندانه در فضای مجازی سرانجام  کارشناسان موفق شدند  فرد کلاهبردار را شناسایی و طی یک عملیات ویژه دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت:  پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابر این جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه