English

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان خبرداد؛

آغاز طرح مطالعاتی مقاوم سازی صخره های جنب آبشار نیاسر

طرح مطالعاتی مقاوم سازی صخره های جنب آبشار نیاسر با هدف تامین امنیت جانی ساکنین و گردشگران با همکاری شهرداری نیاسر آغاز شد.

آغاز طرح مطالعاتی مقاوم سازی صخره های جنب آبشار نیاسر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان با اعلام این خبر گفت: متاسفانه صخره های مجاور آبشار در قسمت تحتانی ساختمان کوشک وضعیت مناسبی ندارد. شهرداری نیاسر نیز بارها برای این موضوع اقدام کرده است‌.

دانایی نیا ادامه داد: استاندار در سفر اخیر خود به کاشان در سال ۱۴۰۱ از نزدیک از وضعیت آبشار نیاسر و خطرات احتمالی ناشی از ریزش صخره ها بازدید کرد و دستور پیگیری آن را صادر نمود اما از آنجا که اداره میراث فرهنگی از جنبه تاریخی خود را متولی این اثر می‌داند قرار شد این اداره پیگیر انجام بخش مطالعاتی طرح به لحاظ معماری و سازه باشد.

وی گفت: مدتی پیش نیز جلسه مشترکی نیز با شهردار و مشاور پیشنهادی این اداره در شهرداری نیاسر برگزار شد و به زودی طرح مطالعاتی آغاز می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان تصریح کرد: آبشار نیاسر یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر منطقه کاشان است که در سال، بیش از چهار میلیون گردشگر و بازدید کننده دارد ولی متاسفانه خطر تخریب صخره های مجاور به شدت آن را تهدید می‌کند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی و  شهرداری نیاسر همه توان خود را برای حفظ آبشار و ساختمان تاریخی کوشک به کار می‌بندد و امیدواریم با پیگیری که از طرف استاندار انجام می شود و به زودی طرح مطالعاتی و اجرایی تهیه و وارد فاز اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه