English

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت وجود قرارگاه جنگ اقتصادی در زمان تحریم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان وجود قرارگاه جنگ اقتصادی در زمان تحریم امری ضروری است.

ضرورت وجود قرارگاه جنگ اقتصادی در زمان تحریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیرحسین کمیلی در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان با اشاره با شیب 4.6 درصدی بخش صنعت اصفهان در سال 1401 گفت: این در حالی است که بخش صنعت و معدن با مشکلات زیادی از جمله ناترازی انرژی، مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه مواجه است.

وی ایجاد عزم و همت جدی برای رفع این مشکلات را موجب شیب مثبت‌تر بخش صنعت استان دانست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: بخشی از این موانع با تدبیر و تصمیم گیری درست و به موقع قابل حل است و در زمان جنگ اقتصادی وجود قرارگاه جنگ اقتصادی ضروری است و باید تصمیمات و بخشنامه های نادرست در اسرع وقت مرتفع شود.

تفویض برنامه‌ریزی برای مدیریت انرژی به استان‌ها از دیگر درخواست‌های مدیر کل صمت استان در این همایش بود.

 

تشکل‌های اقتصادی در اداره اقتصاد کشور مشارکت کنند

سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این جلسه، خواستار اعتماد به مردم و مشارکت تشکل‌های اقتصادی و صنفی در اداره اقتصاد کشور شد.

وی افزود: فعالان اقتصادی در شرایط گوناگون با دولت همراهی نموده و جبهه تولید را ترک نکرده اند و افتخارات بزرگی را نیز  در این مسیر کسب کرده اند. رییس خانه صنعت ایران وضعیت درمان در استان اصفهان را مطلوب ندانست و افزود: امکانات ارایه شده به کارگران  استان مطلوب نبوده و باید امنیت در حوزه درمان برای این قشر زحمتکش ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: صنعتگران، به عنوان تلاشگران خط مقدم جبهه اقتصادی، در حوزه انرژی بسیار مشکل دارند این در حالی است که این قشر دومین مالیات دهنده کشور بوده و از لحاظ منابع بانکی نیز از وضعیت مطلوب و سهم عادلانه ای برخوردار نیستند.

کتاب صنعت اصفهان در آستانه انتشار

محمدرضا برکتین نایب رییس خانه صنعت و معدن اصفهان نیز با بیان اینکه خانه صنعت اصفهان  شامل 25 انجمن همگن و 17 شعبه شهرستانی است گفت: این ارگان در کنار دستگاه‌های اجرایی به دنبال تسهیل مشکلات فعالان اقتصادی است.

وی تدوین بانک اطلاعاتی جامع از 6 هزار واحد صنعتی استان و احصاء و رصد مشکلات آنها را یکی از مهم‌ترین اقدامات خانه صنعت اصفهان معرفی کرد و افزود: خانه صنعت اصفهان آماده انتقال تجربیات خود در این حوزه به سایر استان‌های کشور است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین از انتشار قریب الوقوع کتاب صنعت حاوی اطلاعات به روز شده 5 هزار واحد صنعتی خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه