English

پیام تبریک مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به مناسبت عید سعید غدیر خم

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در پیامی فرارسیدن روز عید سعید غدیرخم را تبریک گفت.

پیام تبریک مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به مناسبت عید سعید غدیر خم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با تبریک فرارسیدن روز عید سعید غدیرخم ، اظهار داشت: واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید. 

متن پیام به شرح زیر است: 

بسمه تعالی 

واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید. 

غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد. 

غدیر تنها نام یک سرزمین نیست. یک تفکر است، نشانه و رمزى است که از تداوم خط نبوت حکایت مى کند. بدین سان خداوند مساله جانشینى پیامبران را در خاندان آنان قرار داد، در حالى که باید شایستگى اخلاقى و مقام عصمت و علم را داشته باشند. آن گونه که درباره حضرت ابراهیم ‌علیه السلام فرمود: لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ. 

لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ نشان از این دارد که امامت عهد الله است و عهد الناس نیست که آراء مردم بتواند امام انتخاب بکند بنابراین اگر در وجود رهبر آن ویژگی‌هایی که امام صادق و امام زمان (ع) برای رهبری شیعه فرمودند، نباشد نمی‌تواند حجت امام زمان (علیه السلام) باشد. 

پیامبر اکرم (ص) در مدت ۲۳ سال بعد از بعثت، فعالیت‌ها و مشقات بسیاری برای هدایت مردم متحمل شدند و در راه بازگشت در حجه الوداع آیه یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ نازل شد تا به ایشان بگوید اگر امر امامت را ابلاغ نکنی گویی رسالت خود را ابلاغ نکرده‌ای و این چنین بود که جانشینی بعد از رسول اکرم به دستور الهی به امیرالمومنین علیه السلام رسید. 

پس از غدیرخم و اعلام مساله جانشینی نیز خطاب به رسول خدا (ص) مى ‌فرماید: الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی نعمت خود را بر شما تمام کردم و کمال نعمت بر آن حضرت در غدیر خم با معرفى امام على ‌علیه السلام به امامت صورت گرفت. 

امروز معرفی و شناساندن واقعه غدیر وظیفه تمامی آحاد جامعه است و اکنون که همه ما جیره خوار وجود نازنین حضرت حجت(عج) هستیم یکی از کارهایی که برای خشنودی قلب نازنین آن حضرت می‌توانیم انجام دهیم تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر است. 

عید سعید غدیر خم عید ولایت و امامت به تمامی شیعیان و محبان امیرالمومنین علیه السلام تبریک عرض می‌نمایم. 

کریم زارع

 مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه