English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

بیش از ۳ هزار نفر مشمول عفو کمیسیون عفو و بخشودگی شدند/ سرقت‌های خُرد در صدر جرائم استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۳۴۴۳ نفر مشمول عفو کمیسیون عفو و بخشودگی شدند

بیش از ۳ هزار نفر مشمول عفو کمیسیون عفو و بخشودگی شدند/ سرقت‌های خُرد در صدر جرائم استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به آمار کمیسیون عفو و بخشودگی استان اصفهان طی یک سال گذشته بیان داشت: این کمیسیون از خرداد سال گذشته تا کنون ۲۵ کمیته تشکیل داده که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده و ۶۰۰ پرونده و ۲ هزار و ۵۳۹ درخواست عفو و بخشودگی داشته است‌.

وی با بیان اینکه درخواست برای پرونده هفت هزار و ۲۷۰ زندانی مشمول عفو تشخیص داده شد، افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۴۳ زندانی مشمول عفو کمیسیون عفو و بخشودگی شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه حبس زدایی یکی از دستورات رهبر معظم انقلاب برای قوه قضاییه است، گفت: تلاش می‌شود از مجازات جایگزین حبس و ظرفیت‌های قانونی در این راستا استفاده بشود تا ضمن محدودیت افراد آثار مخرب حبس و ضرورت بازاجتماعی کردن افراد کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ نفر از محکومین دارای اشتغال به کار هستند، ادامه داد: دستگاه قضایی نسب به محکومان جرایم خطرناک و خشن بسیار سخت‌گیر است ولی در جرایم خرد و کم اهمیت افراد با نظارت دستگاه قضایی امکان اشتغال داشته‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۸۴۰  مورد حکم محکومیت حبس تحت مراقب آزادی با پابند الکترونیک توسط شعب قضایی صادر شده است، گفت: تعداد ۳ هزار و ۳۸۰ حکم جایگزین حبس به عنوان ارفاق به افراد فعال در بخش‌های مختلف جامعه صادر شده است.

۶۰ درصد متهمان اغتشاشات در اصفهان مشمول عفو شدند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد متهمان اغتشاشات اخیر در اصفهان مشمول عفو شدند، بیان کرد: یک هزار و ۶۶۳ پرونده مشمول عفو نشدند و همچنان در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۲۴۷ نفر بازداشت شدند، گفت: از این تعداد ۳هزار و ۸۹۱ نفر پرونده قضایی تشکیل شد.

حجت الاسلام جعفری افزود: بیش از یک هزار نفر از دستگیر شدگان اغتشاشات در مراجع امنیتی و انتظامی پس از دستگیری مورد عفو و بخشش واقع شده و آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تعدادی از این افراد تحت تأثیر عملیات روانی قرار گرفته بودند و برخی عنوان می‌کردند که فلان خواننده یا سلبریتی فراخوان کرد، به خیابان آمدم.

وی با بیان اینکه تعدادی از متهمان اغتشاشات زیر ۱۸ سال بودند که برای آنان حکم تربیتی و اصلاحی صادر شد، ابراز داشت: مشمولان عفو رهبر معظم انقلاب دو گروه بود، یک بخش مربوط به متهمان اغتشاشات و بخشی دیگر جرایم عمومی بوده که در مجموع بالغ بر ۶ هزار نفر بودند.

احیای ۵۱ واحد تولیدی در اصفهان با پیگیری دادگستری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته ۵۱ واحد تولیدی و صنعتی با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان احیا شده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با احیای این تعداد واحد تولیدی ۳۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی تثبیت شد و همچنین طی یک سال گذشته هزار و ۲۰۶ هکتار اراضی ملی در استان اصفهان رفع تصرف و ۹۱ هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها نیز آزادسازی شده است.

رتبه ممتاز استان اصفهان در حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد

این مقام مسئول با اشاره  به رتبه ممتاز استان اصفهان در حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد و آزادی زندانیان با حمایت خیرین گفت: ۵۱ نفر از محکومین به قصاص نفس با پیگیری خیرین استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۹ هزار و ۳۱۴ از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند، افزود: از این تعداد بالغ بر یک هزار نفر زندانی از محل ستاد دیه آزاد شدند بطوریکه استان اصفهان از این حیث سرآمد است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ارتباط با پرونده های قضایی در استان توضیح داد: از ابتدای خرداد سال گذشته تا ۳۱ اردیبهشت امسال تعداد یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ پرونده به شعب قضائی استان وارد شده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پروندهای قضائی استان در این مدت ۹۹.۶ درصد بوده است ، بیان داشت:  یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۸۴ فقره با تلاش مضاعف و جهادی قضات مختومه شده است.

سرقت‌های خُرد بیشترین پرونده‌های کیفری در اصفهان

این مقام عالی دادگستری در استان گفت: سرقت‌های مستوجب تعزیر یا سرقت‌های خرد با ۱۰۸ هزار و ۱۶۶ فقره پرونده معادل ۱۷.۴ درصد بیشترین پرونده‌های کیفری استان را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین دعوی مطالبه خسارت با ۷۴ هزار و ۱۵۵ فقره پرونده معادل ۱۵.۲ درصد بیشترین پرونده‌های حقوقی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه سه جرم اول در استان سرقت خرد، ضرب و جرح و توهین به اشخاص است، گفت: سرقت‌های مسلحانه و خشن بین ۱۱ تا ۱۶ درصد در استان کاهش داشته است.

ثبت 44 فقره پرونده در شعبه ویژه جرایم اقتصادی استان اصفهان

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: 44 فقره پرونده در شعبه ویژه جرایم اقتصادی پرونده با موضوعات کلاهبرداری شبکه‌ای و سازمان یافته منتهی به اختلال در نظام اقتصادی کشور بررسی و مختومه شد.

وی ادامه داد: تخلف از تعهدات ارزی با عدم ارائه برگه سبز گمرکی، ارائه اسناد و مدارک غیرواقعی به بانک‌ها، دریافت ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد، اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای بخشی دیگر از این ۴۴ پرونده بوده است.

ثبت نام بیش از 2 میلیون نفر در سامانه ثنا در استان اصفهان

این مقام عالی دادگستری در استان گفت:بیش از 2 میلیون و 506 هزار نفر از ساکنین استان اصفهان در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام فرآیند رسیدگی قضایی و ابلاغ‌ها در استان به صورت الکترونیکی است، بیان داشت: ۱۰۰ درصد زیرساخت‌ها و بستر قضایی ما در همه زمینه‌ها الکترونیکی می باشد.

حجت الاسلام جعفری گفت: طی یکسال گذشته جمعا تعداد ۷ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۲۰ فقره ابلاغیه توسط شعب قضایی استان اصفهان صادر شده است که از این تعداد ۶ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۶۸ فقره یعنی معادل بیش ۹۵ درصد ابلاغ ها الکترونیکی است.

ایجاد ۷۷۸ پست جدید اداری در دادگستری کل استان اصفهان

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره باینکه در جذب نیرو یک کار تحولی در دادگستری استان انجام شده است،گفت: ۷۷۸ پست جدید اداری نیز در میان همکاران اداری دادگستری کل استان اصفهان ایجاد شده است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه جذب اختصاصی قضات از اختیارات ویژه رییس دستگاه قضا است، بیان داشت:پس از سفر غیررسمی رئیس قوه قضائیه به اصفهان، جذب اختصاصی قضات در دستور کار قرار گرفت که به دلیل شرایط ویژه استان به نتیجه رسید و 62 نفر قاضی به‌صورت اختصاصی در مرکز کارآموزی اصفهان مشغول به کارآموزی شدند که این افراد تا پایان شهریور ماه وارد دادگستری می‌شوند که با این کادر دو الی سه سال از حجم اطاله دادرسی استان کاسته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه