English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

اطاله دادرسی در استان اصفهان تا دو سال آینده کاهش می یابد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تا دو سال آینده اطاله دادرسی در استان اصفهان به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

اطاله دادرسی در استان اصفهان تا دو سال آینده کاهش می یابد

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین جعفری نهمین نشست شورای مدیران قضایی استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دستور کار نهمین نشست شورای مدیران قضایی استان را حول محور هایی نظیر اطاله دادرسی و پیگیری اجرای طرح کاداستر در استان عنوان کرد.

 وی در خصوص اقدامات دادگستری استان برای کاهش اطاله دادرسی در پرونده های قضایی بیان داشت: با برنامه ریزی هایی که پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ انجام شد، دستگاه قضایی در سال جاری هدف‌گذاری‌های از پیش تعیین شده‌ای در راستای کاهش اطاله دادرسی را دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین هدف گذاری ها رسیدگی به پرونده‌های مسن حوزه‌های قضایی کل استان است.

رئیس دستگاه قضایی استان افزود: از ابتدای تیرماه سال جاری طرح ضربتی رسیدگی به پرونده‌های مسن در دستگاه قضایی استان عملیاتی شد و در فاز اول این طرح که مربوط به رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده قبل از سال ۱۳۹۶ بود؛ تعداد ۱۱۱۰ فقره پرونده شناسایی شد که با تلاش مضاعف همکاران اداری و قضایی سراسر استان تعداد ۸۴۸ فقره از این پرونده ها مختومه و تا سه ماه آینده به مابقی آن نیز رسیدگی خواهد شد.

جعفری ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام پرونده های تشکیل شده در بازه زمانی قبل از ۱۳۹۶ رسیدگی و از لیست پرونده‌های مسن دادگستری استان اصفهان خارج گردد.

 رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه اظهار امیدواری کرد: با شروع به کار نیروهای اداری و قضایی جدید و همچنین تلاش و همت دیگر همکاران در سال آینده مشکل اطاله دادرسی در دادگستری استان اصفهان به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین در اجرای قانون حدنگار و طرح کاداستر از کشاورزان خواست: در فرصتی که تا پایان سال وجود دارد نسبت به ثبت زمین های کشاورزی خود اقدام نمایند تا ضمن تثبیت مالکیت آنها از تشکیل پرونده های مربوط به دعاوی و اختلافات ملکی جلوگیری به عمل آید و اداره کل ثبت اسناد و املاک آمادگی دارد بدون دریافت هزینه نسبت به اجرای طرح اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه