English

به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛

تیمچه صباغ در بازار کاشان بازسازی و ترمیم می شود

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از بازسازی و ترمیم بنای تاریخی تیمچه صباغ واقع در بازار کاشان که از موقوفات بیمارستان نقوی می باشد، به همت این دانشگاه خبرداد.

تیمچه صباغ در بازار کاشان بازسازی و ترمیم می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا مفرح در بازدید از این تیمچه و چند واحد کسبی دیگر موقوفه بیمارستان نقوی در بازار کاشان گفت: این اقدام به منظور استحکام بخشی و مقاوم سازی این بنای تاریخی و پیشگیری از تخریب آن، با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان و شهرداری ناحیه بازار کاشان صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون ترک‌های زیادی در بدنه و سقف تیمچه  مشاهده می‌شود که برخی از آن‌ها فعال و رو به پیشرفت می باشند اقدام برای بازسازی این مجموعه ارزشمند تاریخی بسیار ضروری به نظر می رسد.

رئیس اداره سازمان های مردم نهاد وخیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این بازدید که با هماهنگی شهردار ناحیه بازار و همراه آقای هاشمی پور متولی سابق موقوفات نقوی صورت گرفت با کسبه مستاجر در رقبات موقوفه مرحوم نقوی در بازار و تیمچه صباغ، در مورد به روز رسانی اجاره ها و تبدیل به احسن نمودن آنها، مذاکرات دوستانه انجام داد.

گفتنی است؛  تیمچه حاج حسین صباغ، از آثار تاریخی بازار کاشان است که به گفته تاریخ شناسان ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد و هنوز هم کاربری تجاری خود را حفظ کرده و حجره‌های آن محل کسب و کار فرش‌فروشان قدیمی بازار و از موقوفات بیمارستان نقوی کاشان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه