English

شهردار شهر کوشک اعلام کرد:

زورخانه شهر کوشک نیازمند هزینه ۵ میلیاردی است

شهردار شهر کوشک گفت: تکمیل و بهره برداری زورخانه شهرکوشک چهار سال به طول می انجامد.

زورخانه شهر کوشک نیازمند هزینه 5 میلیاردی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین حفیظی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد شهرداری کوشک تشریح کرد:ساماندهی وردی باغ شهر کوشک به عنوان یک معضل شهری بود که پروژه نیم میدان از سال 82 برای آن در نظر گرفته شد و پس از مطالعه این طرح اصلاحات لازم انجام شد.

وی گفت:طرح های توسعه شهری نقشه راه یک شهر است که سال گذشته قرار داد آن بسته شد، خیابان جنت ،خیابانی است که شاهراه باخمینی شهر بوده و عرض آن بسیار کم است و شهرداری به تنهایی نمی تواند آزادسازی آن را به سرانجام برساند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که شهر کوشک با چندین شهر در ارتباط است افزود:از مهم ترین امور طرح تفصیلی مشخص کردن حریم شهری با شهرهایی است که با شهر کوشک همجواری دارد.

حفیظی در توضیح تفریق بودجه گفت: در سال گذشته 27 میلیارد تومان وبودجه امسال 18 میلیارد تومان بسته شده که امیدواریم بودجه امسال افزایش یابد. 

شهردار کوشک اتمام پروژه الغدیر را از دیگر اقدامات مهم و مطالبه بحق مردم برشمرد و گفت: این پروژه 12 سال ناتمام باقی مانده بود که طرح ساماندهی هندسی و آسفالت بر این پروژه مصوب و با همکاری مدیریت منطقه 2 عملیات انتقال گاز، در بهمن ماه سال 1400 اجرای این پروژه آغاز شد.

وی افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات را شرکت گاز در اختیار شهرداری کوشک قرار داده و اجرای این پروژه به عهده شهرداری است و بودجه‌ای بسیار هنگفتی برای آن در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده مرحله روکش آسفالت انجام شود و کل این پروژه شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.

شهردار شهر کوشک در خصوص جزئیات فنی این پروژه بیان کرد: طول این پروژه یک و نیم کیلومتر و عرضی که به آسفالت اضافه می‌شود از 8 تا 14متر است و در دو فاز باند کناری بلوار الغدیر و اصلاح رفوژ میانی و تقاطع عملیاتی می‌شود که خوشبختانه رضایت‌مندی خوبی در سطح شهر و ملی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: از لحاظ فنی به ترتیب پروژه‌هایی که دارای اهمیت هستند بعد از دو پروژه میدان ورودی و بلوار الغدیر، اجرای سقف دوم زورخانه است که سازه بسیار خاصی دارد و ورزشکاران باستانی و مردم خواستار راه‌اندازی چنین مجموعه ورزشی هستتد که ۵ میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده و زمانی 4 ساله نیازمند تکمیل و بهره برداری است.

حفیظی تامین اتوبوس را از وظایف شهرداری مرکزی خمینی شهر خواند و گفت: تامین اتوبوس با شهرداری مرکزی بوده و تامین هزینه های آن بر عهده شهرداری کوشک می باشد.

شهردار کوشک در خصوص تاسیس یک فرهنگسرا در این شهر تشریح کرد: طرح مطالعاتی فرهنگسرا انجام شده و در دست بررسی و اصلاح بوده،به دلیل اینکه شهر کوشک فاقد یک سالن همایش و برگزاری جلسات می باشد و برآورد هزینه ساخت یک فرهنگسرا 20 تا 23 میلیارد تومان برآورد شده است.

 حجت اله مهرابی عضو شورای شهر  در ارتباط با صبغه هزار ساله شهر کوشک اذعان کرد: شهر کوشک از همان ابتدا صبغه شهری بودن را دارا بوده و دارای اساتید و اصحاب نظامی بوده ؛ حمام تاریخی شهر کوشک نیز بر این صبغه گواه است و کاروانسرای صفوی که موجب اتصال شرق و غرب اصفهان نیز بوده از دیگر مجموعه های ارزشمند شهر کوشک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه