English

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان خبر داد:

برگزاری آیین ملی گل غلتان در خانه تاریخی آل یاسین

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان از برگزاری آیین ملی گل غلتان در خانه تاریخی آل یاسین در تاریخ 23 اردیبهشت ماه خبر داد.

برگزاری آیین ملی گل غلتان در خانه تاریخی آل یاسین

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدعلی فرجی اظهار کرد: خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی(ره) از ساعت 7:30 صبح روز جمعه 23 اردیبهشت ماه پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آیین ملی گل غلتان ویژه کودکان یک تا سه سال برگزار می‌شود افزود: پیشینه رواج این آیین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده است و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان یادآور شد: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن، بین گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند.

فرجی، با بیان اینکه بر اساس باوری کهن، این اقدام باعث شادابی ونشاط پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت های فصلی ایمن می کند، تأکید کرد: با این وجود، یکی از الزامات برای حضور در این آیین، عدم ابتلای کودک به بیماری و آلرژی است.

وی متذکر شد: علاقه مندان برای شرکت فرزندانشان در آیین گل غلتان با مراجعه به تارنمای رسمی شهرداری به نشانی  http://www.kashan.ir   نسبت به ثبت نام  اقدام کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان ، اضافه کرد: شماره پیامک و واتساپ 09107962961  نیز مسیر  ارتباطی دیگری است که متقاضیان حضور فرزندانشان در این آیین می‌توانند با ارسال مشخصات به آن برای ثبت نام مبادرت ورزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه