English

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان:

سیاست جدید شهرداری حمایت از تحقیقات علمی در حوزه مدیریت شهری است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان بیان کرد: سیاست جدید شهرداری کاشان حمایت از تحقیقات علمی در حوزه مدیریت شهری است.

 سیاست جدید شهرداری حمایت از تحقیقات علمی در حوزه مدیریت شهری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ابوالفضل زارع یکی از سیاست های شهرداری کاشان را حمایت از تحقیقات و مطالعات علمی توسط مراکز علمی در حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: در این راستا موضوعات مختلفی در حوزه های مختلف مدیریت شهری با همکاری دانشگاه های کاشان و اساتید در حال انجام است.

 برای نخستین بار مطالعه تجربی بهسازی سازه های خشتی در برابر زلزله

وی افزود: این طرح در قالب پایان نامه های کاربردی  دانشجویی در حوزه مدیریت شهری توسط امید مهتری دانشجوی کارشناسی ارشد عمران با راهنمایی استاد دکتر سید علی ثابت در دانشگاه آزاد کاشان و با حمایت دفتر پژوهش و فناوری های نوین معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان انجام گرفت.

سید علی ثابت استاد راهنمای این طرح در جلسه ارائه نتایج این طرح که با حضور شهردار کاشان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری و جمعی از علاقه مندان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه تا کنون در ایران تحقیقات قابل استنادی به منظور بهسازی لرزه ای سازه های خشتی صورت نپذیرفته است و در این طرح برای اولین بار بصورت تجربی با بارگزاری دینامیکی مقاومت سازه بهسازی شده مورد سنجش قرار گرفت که نتایج بسیار قابل قبولی به همراه داشت.

 آمادگی شهرداری کاشان جهت اجرا طرح استحکام سازی

شهردار کاشان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازه های خشتی قدیمی زیادی در بافت فرسوده و تاریخی  به ویژه در ابنیه تاریخی کاشان وجود دارد گفت: اینگونه طرح ها می تواند به استحکام بخشی این سازه ها در برابر مخاطرات آتی کمک کند.

حسن بخشنده امنیه بر ضرورت ایجاد سایتی برای اجرای اینگونه آزمایشات روی سازه های خشتی و قدیمی توسط محققان تاکید کرد و از آمادگی شهرداری کاشان جهت عملیاتی کردن این موضوع خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه