English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری با شگرد فروش سوالات کنکور در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با شگرد فروش سوالات کنکور به داوطلبان هشدار داد.

کلاهبرداری با شگرد فروش سوالات کنکور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و جلب اعتماد آنها اقدام به تبلیغ و فروش غیر قانونی برخی سوالات همراه با جواب می کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون های سال های گذشته است.

وی عنوان داشت: برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده های آنان را اغفال می کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی کنند بلکه پاسخگوی تماس های آنان هم نیستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه  حتی ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی های اغوا کننده و دروغین اعتنا کنند، گفت:  با توجه به اینکه سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه است ادعای دسترسی به سوالات توسط سودجویان صرفاً با هدف کلاهبرداری است.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: همچنین بسیاری از صفحات و سایت ها توسط مجرمان با این عناوین ایجاد می شود که درخواست واریز وجه دارند، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم هیچ وجهی حتی به عنوان بیعانه به این حساب‌ها واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه