English

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد:

مصرف بیش از ۶ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیروگاه های استان اصفهان

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان از مصرف بیش از 6 میلیارد و365میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه های استان در سال گذشته خبر داد.

مصرف بیش از 6 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیروگاه های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالقاسم عسکری گفت: سال گذشته بیش از 16میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گازطبیعی در بخش صنایع استان به مصرف رسیده که 38 درصد آن  معادل 6 میلیارد و365 میلیون متر مکعب، در نیروگاه های سطح استان به مصرف رسیده است.

وی با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده های میان تقطیر بیان داشت: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول گفت: مصرف گاز طبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به افزایش هر ساله تعداد مشترکین گاز طبیعی و میزان مصرف گاز در استان، گفت: تداوم تولید برق با سوخت گاز با کمک مردم امکان پذیر است لذا از هم استانی های عزیز درخواست می شود با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، به تامین مطمئن گاز به ویژه در فصول سرد سال کمک کنند و امکان پایداری گازرسانی در تمامی بخش های مصرفی گاز طبیعی را به نحو مطلوب و شایسته، فراهم سازند.

عسکری، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با نامگذاری سال 1401 با عنوان؛ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تاکید کرد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش و رفع موانع تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی بمنظور اشتغال آفرینی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و صیانت از محیط‌ زیست می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه