English

افزایش پوشش همراه اول در شهرستان نجف آباد

با نصب و راه اندازی سایت جدید انجمن خیریه معلولین نجف آباد، پوشش شبکه همراه اول در نجف آباد گسترش یافت.

افزایش پوشش همراه اول در شهرستان نجف آباد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در راستای توسعه شبکه مخابراتی و افزایش رضایتمندی مشترکین، سایت جدید BTS همراه اول در خیابان شهید نمازی این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

گفتنی است این سایت مجهز به تکنولوژی های G2 و G3 می باشد و G4 آن نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سیستم رادیویی BTS مخفف چیست ؟

 BTS مخفف کلمه Base Tranceiver Station و یک سیستم رادیویی است که در ابتدا به منظور اختصاص دادن کانال های محدودی به تلفن های نسل اول همراه که روی ماشین ها نصب می شدند؛ طرح ریزی شد. از آنجا که این نسل از تلفن همراه دارای معایبی همچون برد کم ، اختلال و تعداد کانال محدود بود؛ سیستم رادیویی BTS و دکل های بی تی اس با پیشرفت و طراحی جدیدی به مرحله امروزی رسیدند و امروزه به عنوان فرستنده و گیرنده های کوچکی در سطح شهر مشاهده می شنود که به آنتن دهی مشترکین تلفن همراه کمک می کند .

چگونگی کارکرد سیستم رادیویی  BTS

تلفن همراه سامانه ای سلولی مانند می باشد زیرا منطقه های تحت پوشش آن به سلول های 6 ضلعی تقسیم می شوند. به این صورت تمام  فضای مورد نظرتحت پوشش سلول‌های مختلف قرار خواهد گرفت . حال با قرار دادن دکل BTS در مرکز هر کدام از این سلول ها و تغییر ظرفیت آنتن های آن، تعداد مشترکین در هر سلول تغییر خواهد یافت. در کل هر دکل  BTS  همان گیرنده و فرستنده می باشد که مسلما باید فرستنده گوشی با گیرنده آنتن دکل BTS  و گیرنده گوشی موبایل باید با فرستنده آنتن دکل BTS تنظیم باشد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه