English

با نصب سایت جدید انجام شد؛

افزایش ظرفیت آنتن دهی همراه اول در اتوبان کاشان‏- قم

در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین همراه اول، با نصب سایت جدید، پوشش آنتن دهی این اپراتور در اتوبان کاشان‌- قم ارتقاء یافت.

افزایش ظرفیت آنتن دهی همراه اول در اتوبان کاشان‏- قم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، با تلاش کارکنان مدیریت مخابرات شهرستان کاشان و همکاری کارکنان معاونت سیار مخابرات منطقه اصفهان ، سایت جدید BTS در منطقه راوند نصب و راه اندازی شد و با بهره برداری از این سایت، امکان استفاده از تکنولوژی های G2 و G 3 در  این منطقه و اتوبان کاشان‌- قم فراهم گردید.

  BTS چیست؟ 

به طور ساده، ایستگاه پایه فرستنده/گیرنده (Base Transceiver Station) که مخفف BTS می‌نامیم؛ مجموعه‌ای از تجهیزات مخابراتی بی‌سیم و باسیم است که ارتباط میان کاربر موبایل و یک شبکه عمومی را فراهم و تسهیل می‌کند.

این ارتباط بی‌سیم می‌تواند از انواع نسل‌های ۲، ۳ و ۴ موبایل، وای‌فای، وایمکس و دیگر فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم شهری باشد ولی عموما اصطلاح ایستگاه‌های BTS برای شبکه‌های موبایل GSM استفاده می‌شوند.

ایستگاه‌های BTS  مهم‌ترین اجزای شبکه‌های موبایل GSM هستند. آنتن‌های نصب شده روی این دکل‌ها از طریق امواج رادیویی مایکروویو با شبکه در ارتباط هستند و سعی می‌کنند یک منطقه مانند شهر را زیر پوشش کامل یک شبکه موبایل ببرند.

بنابراین؛ وقتی ما در حال مکالمه با گوشی موبایل هستیم؛ پیامک می‌زنیم و از اینترنت موبایل استفاده می‌کنیم؛ از طریق یک ایستگاه BTS به شبکه موبایل سراسری متصل شدیم.

هرچه‌قدر تعداد آنتن‌ها و ایستگاه‌های BTS در یک منطقه بیشتر باشد؛ پوشش‌دهی شبکه موبایل بهتر و سریع‌تر خواهد بود. به همین دلیل، اپراتورهای موبایل دایما در حال گسترش و نصب ایستگاه‌های جدید هستند.

این نکته را هم باید اشاره کنیم که دکل‌های موبایل تنها بخشی از یک ایستگاه مخابراتی موبایل هستند و اجزای بسیار دیگری هم برای راه‌اندازی یک شبکه موبایل مورد نیاز است.

ارسال و دریافت سیگنال‌ها و امواج رادیویی، پردازش سیگنال‌ها و پرش‌های فرکانسی، رمزنگاری و رمزگشایی اطلاعات روی مسیرهای رادیویی، مدیریت لینک‌ها و خطوط، مدیریت کیفیت ارتباطات و خطوط و تطبیق نرخ بیت و اجرای کدگذاری‌ها برعهده ایستگاه‌های BTS است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی