English

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خبر داد:

فعالیت ۲۵۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان / توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از فعالیت 2500 گروه جهادی در استان اصفهان خبر داد.

فعالیت 2500 گروه جهادی در استان اصفهان / توزیع یک میلیون و 100 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ پاسدار حسن عجمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به  فعالیت 2500 گروه جهادی در استان بیان داشت: گروه‌های جهادی استان اصفهان در 10 استان از جمله لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان ، کرمانشاه، کردستان ، خراسان شمالی  و مازندران فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه های جهادی در 28 ناحیه مقاومت 600 روستا را تحت پوشش دارند  و این گروه های جهادی در راستای مباحث عمرانی و زیربنایی، فرهنگی اجتماعی، اقتصاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی، بهداشت درمان و سلامت، کشاورزی علمی آموزشی، خدمات اجتماعی و مدیریت بحران کار می‌کنند

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در عرصه مدیریت بحران گفت: در زمان وقوع زلزله سی سخت در سال گذشته با اعلام مدیریت بحران بلافاصله گروه های جهادی استان عازم این منطقه شدند.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: در زلزله سی سخت  سهم سازمان بسیج سازندگی ساخت و بازسازی 11منزل مسکونی بود که در کمترین زمان انجام شد.

سرهنگ عجمی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم انقلابی و مردمی گفت: بعد از 10 سال با رویکرد دولت مردمی جدید انتخابات جهادی استان تشکیل داده شد تا اعضای گروه‌های جهادی با شرکت در کارگروه‌های مهم اقدامات را به پیش ببرند.

ساخت 500 مسکن جهت محرومین در استان اصفهان

وی تصریح کرد: به واسطه گروه های جهادی 500 مسکن برای محرومین در دست اقدام است و طی دو سال گذشته هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان اصفهان ساخته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اطلس گفت: با راه اندازی این سامانه ثبت گزارش، مأموریت و موضوعات مختلف مربوط به گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد.

سرهنگ عجمی در ارتباط با اقدامات گروه های جهادی با شیوع کرونا در کشور توضیح داد: در حوزه کرونا ضدعفونی معابر، مساجد، منازل و اماکن عمومی توسط بسیج سازندگی انجام شد، همچنین 570 کارگاه تولید ماسک در پیشگیری از شیوع کرونا توسط سازمان فعالیت خود را آغاز کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: گروه های جهادی همچنین در کمک به بیماران کرونایی توسط بسیج طلاب، محلات وگروه‌های دانشجویی با حضور در بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی کمک کردند و غسل و تدفین اموات کرونایی نیز توسط این افراد انجام شد.

توزیع یک میلیون و 100 هزار بسته معیشتی در استان اصفهان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: همچنین شورای جهادی ، بسیج سازندگی و سپاه در حوزه کمک های مومنانه ازجمله  توزیع یک میلیون و 100 هزار بسته معیشتی ، آزادی 228 زندانی، تهیه 2 هزار تبلت و آموزش کمک درسی برای دانش آموزان نیازمند و هزار و 500 جهیزیه در جهت ازدواج آسان اقدام کرده است.

سرهنگ عجمی بیان کرد: در واقع بسیج واسطه‌ای بین خیرین، صنایع مادر و ارگان‌های دولتی با محرومان و آسیب دیدگان جامعه است.

استقرار 5 قرارگاه نوروزی گروه های جهادی در کشور

وی در خصوص اقدامات انجام شده در آستانه نوروز اظهار کرد:5 قرارگاه نوروزی در پنج استان خراسان شمالی، و خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد تشکیل شده و حدود ۱۵ قرارگاه نوروزی در سطح شهرستان‌های استان اصفهان برقرار کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال 1401 براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای توانمندسازی گروه های جهادی  آموزش های  تخصصی و عمومی داده می شود تا بسیج سازندگی به عنوان محور محرومیت زدایی در استان باشد.

تجلیل از 40 شهید جهادگر در کشور

سرهنگ عجمی با اشاره به تجلیل شهدای جهادگر در استان گفت: بیش از 40 شهید جهادگر در کشور داریم که سه تن از این شهدا متعلق به استان اصفهان است که تجلیل از این شهدای جهادگر از جمله برنامه‌های سازمان بسیج است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: تجلیل از 3 شهید جهادگر استان اصفهان شهید شاهزیدی، شهید نقدی و شهید صادقی  در دستور کار است و امیدواریم همایش گرامیداشت شهدای جهادگر برگزار شود.

سرهنگ عجمی با بیان اینکه بسیج و گروه‌های جهادی برخاسته از مردم هستند،گفت: گروه‌های جهادی واسطه بین فقیر و غنی هستند و از ظرفیت‌های مردمی و خیرین برای کمک به محرومین و محرومیت زدایی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در واقع گروه‌های جهادی به دنبال تقویت و تربیت مدیران آینده و نسل جوان و آینده هستند و این گروه ظرفیت عظیمی برای کمک به نظام هستند..

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به وجود 104محله حاشیه نشین در اصفهان بیان داشت: بسیجیان جهادگر با حضور در محلات حاشیه ای شهر در راستای مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد، طلاق و فراهم کردن زمینه اشتغال افراد نیازمند و حتشیه نشین در جامعه فعالیت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه