English

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

بررسی ۲۰۰ پرونده در شعبه حقوقی اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف اصفهان

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 پرونده در شعبه حقوقی در اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف استان اصفهان بررسی شد.

بررسی 200 پرونده در شعبه حقوقی اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین منصوری با بیان اینکه اداره تحقیق و حسابرسی در اوقاف و امور خیریه دارای دو زیر مجموعه شامل شعبه حقوقی و شعبه حسابرسی است، اظهار داشت: وظیفه این بخش در قانون مشخص شده  که می توانیم به آئین نامه کیفیت تحقیق اشاره کنیم.

وی افزود: در شعبه حقوقی بررسی‌های لازم در خصوص متولیان موقوفات، تشخیص موقوفات عام از خاص، رسیدگی به وقف نامه‌ها و مواردی از این قبیل انجام می‌شود.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه چنانچه فردی تقاضای تولیت داشته باشد در شعبه حقوقی بررسی می‌شود، ادامه داد: برای تشخیص موقوف علیهم نیز این شعب فعالیت دارد که این امر بیشتر در وقف خاص مورد توجه است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف بخش حقوقی عزل و نصب متولیان است، افزود: چنانچه متولیان بر خلاف نیت واقف عمل کنند و یا نیات را به خوبی اجرا نکنند در این شعبه رسیدگی خواهد شد و در خصوص ادامه همکاری و یا قطع همکاری افراد تصمیم گیری می‌شود.

منصوری اضافه کرد: باید توجه داشت که از ابتدای سال جاری تاکنون در شعبه حقوقی اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف استان اصفهان حدود 200 مورد نظریه برای عزل و نصب متولی و تشخیص موقوف علیهم و ... صادر شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هم در ادارت اوقاف شهرستان ها و هم در امور متولیان نظارت دارد.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اقدامات در شعبه حسابرسی نیز ابراز داشت: رسیدگی به حساب موقوفات، اسناد هزینه، اسناد درآمد و ... در این شعبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت هر گونه عدم تطابق با نیات واقفان اسناد پذیرفته نمی شود و باید اسنادی را تحویل دهند که مطابق با نیات واقف باشد.

وی اضافه کرد: صدور مفاصا حساب موقوفات نیز در شعبه حسابرسی اداره تحقیق و حسابرسی انجام می‌شود که این امر برای هر دو موقوفات متصرفی و غیر متصرفی اجرایی می‌شود و باید این مفاصا حساب را دریافت و به اداره دارایی تحویل دهند و در صورت عدم انجام این کار مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

منصوری ادامه داد: چنانچه متولی مفاصا حساب را دریافت نکند و به مالیات ارائه ندهد ممنوع المداخله خواهد شد.

وی گفت: صدور مفاصا حساب پس از بررسی اسناد مالی انجام می شود.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه هر ساله بیش از هفت هزار موقوفه متصرفی مفاصا حساب صادر می‌شود، گفت: برای موقوفات غیرمتصرفی کمتر مفاصا حساب صادر می شود که یا به دلیل عدم درآمد موقوفه است و یا اهمال متولیان که در این شرایط اداره اوقاف شهرستان باید نظارت لازم را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه