English

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

افزایش ۵۷۷ میلیارد تومانی در بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش ۵۷۷ میلیارد تومانی در بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان خبر داد.

افزایش ۵۷۷ میلیارد تومانی در بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالفضل قربانی صبح در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح روند بررسی و تصویب بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱  گفت: آنچه در لایحه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ تحت عنوان بودجه کل شهرداری آمده بود ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان شامل موسسات وابسته و شهرداری بود که در جلسات شورای شهر ۵۷۷ میلیارد تومان تغییرات اعمال شد و در نهایت بودجه شهرداری اصفهان سیزده هزار و 493 میلیارد تومان به جمع بندی رسید.

وی افزود: با حدود ۳۰ روز بررسی و ۴ هزار و ۴۰۰ نفر - ساعت جلسه تخصصی، لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان   در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه آنچه در لایحه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ تحت عنوان بودجه کل شهرداری آمده بود ۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان شامل موسسات وابسته و شهرداری بود، تاکید کرد: در جلسات شورای شهر ۵۷۷ میلیارد تومان تغییرات اعمال شد و در نهایت بودجه شهرداری اصفهان سیزده هزار و  493 میلیارد تومان به جمع بندی رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ گفت: از بودجه مصوب، ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکزی، مناطق و ناژوان و چهار هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان مربوط به کل سازمان‌ها و موسسات وابسته است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۱۹ میلیارد تومان اعتبارات جاری در نظر گرفته شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۶ درصد در این بخش رشد خواهیم داشت.

قربانی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به تصویب رسید که ۷۴ درصد از کل بودجه است، خاطرنشان کرد: بودجه سازمان‌ها در سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان با ۱۸ درصد رشد تعیین شده است.

به گفته وی، بودجه شرکت‌ها، ۱۰۷۴ میلیارد تومان مصوب شد که رشد ۳۴ درصدی دارد. همچنین کمک به سازمان‌ها، ۷۷۲ میلیارد تومان و برابر ۲۰ درصد رشد است.

وی ادامه داد: راهبردها و تأکیدات منشور شورا در بودجه نیز دیده شده است که شامل تعیین روند افزایش سهم سرمایه‌گذاری و مشارکت در درآمدها با ۱۶۹۵ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری معادل ۱۵ درصد از بودجه است.

قربانی افزود: برای پروژه‌های پیشران توسعه و کلان از جمله خط دوم قطار شهری و حلقه حفاظتی ترافیکی نیز دو هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار معادل ۱۹ درصد از کل مصارف به تصویب رسید.

قربانی با بیان اینکه محله محوری و برقراری عدالت شهری در تخصیص منابع مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: ۱۱۸۱ میلیارد تومان بابت پروژه‌های محله محور و مناطق کم برخوردار معادل ۱۰ درصد از کل مصارف تعیین شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه نوسازی و بهسازی حمل و نقل درون شهری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان و در حوزه سیستم‌های هوشمند ترافیک شهری، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با ۲۶۸ درصد افزایش به محلات اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: بودجه مستمر، ۱۳۳۶ میلیارد تومان و سایر ردیف‌ها ۱۵۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه