English

شهردار اصفهان:

۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۱ مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا است

شهردار اصفهان گفت: بیش از ۴۰ درصد از بودجه معطوف به مسائل زیست محیطی، حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی است.

۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۱ مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم زاده در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، پس از تصویب بودجه ۱۴۰۱ با تقدیر از همه دست‌اندرکاران تدوین، بررسی و تصویب بودجه اظهار کرد: فضای حاکم بر بررسی بودجه عالمانه بود و ورود اعضای شورا به بررسی بودجه منطبق با اندیشه و تفکر بود و در بحث‌ها هرج و مرج و پراکندگی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه نگاه اعضا به حوزه تخصصی خودشان در بررسی بودجه قابل تحسین بود، گفت: هر یک از اعضا در حوزه‌های تخصصی تمرکز دارند و این نشان می‌دهد که ما در طول سال نیز در حوزه‌های تخصصی تحت رصد شورا هستیم.

شهردار اصفهان با تشکر از شهروندانی که در تدوین بودجه به شهرداری اصفهان یاری رساندند، افزود: همکاران ما در شهرداری در محلات حاضر شدند و با مردم گفت‌وگو کردند و بسته برنامه‌هایی برای ارتقا محلات تهیه شد. این برنامه‌ها منبعث از مشارکت فکری خود مردم است و امید داریم در اجرا نیز شاهد مشارکت مردم باشیم تا همگرایی بین شهرداری، شورای شهر و مردم را در دل محلات را شاهد باشیم.

وی با اشاره به رویکردهای بودجه گفت: اولویت اول مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا است. به حمل و نقل عمومی و توسعه و اصلاح معابر بهای جدی داده شده است. بیش از ۴۰ درصد از بودجه معطوف به مسائل زیست محیطی، حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی است.

قاسم زاده با بیان اینکه عدالت‌محوری در بودجه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفت، افزود: رویکرد شورا و شهرداری به سمت کاهش فاصله‌هاست و این موضوع در بودجه نیز خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه ما ناچار به حرکت به سمت هوشمندسازی هستیم، گفت: برای مبارزه با فساد باید به سوی شهرداری هوشمند حرکت کنیم که این موضوع نیز در بودجه خود را نشان داد.

این مقام مسئول افزود: توسعه فضاهای تفریحی، تفرجگاهی و فرهنگی شهر نیز از نکات دیگری بود که در بودجه مورد تأکید قرار گرفت. در بودجه 1401 مصوباتی داشتیم که منجر به خلق فضاهای فرهنگی و تفریحی شهر خواهد شد که می‌تواند شهر ما را نسبت به گذشته از نظر تفریحی غنی‌تر کند.

وی با اشاره به افزایش سهم مشارکت در تأمین درآمدها گفت: تمرکز ما از درآمد تراکم باید به سمت درآمد حاصل از مشارکت برود و در بودجه سال آینده جهش ۱۰۰ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم. این تصمیم نیز می تواند نوید بخش اتفاق جدید در حوزه درآمد و اقتصاد شهرداری باشد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری در تصویب بودجه هیچ اصطکاک و رنجش و اختلافی نداشتند و امیدوارم این همدلی و همفکری در اجرای بودجه نیز دیده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری از همین امروز تدوین و بازبینی برنامه ۵ ساله شهر را شروع کند، گفت: در مدیریت شهری تحولی ایجاد شده که انتظاراتی را موجب می‌شود که این انتظارات باید در قالب برنامه ۵ ساله که شاخص حرکت ما به سمت آینده است تجلی پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه