English

استاندار اصفهان:

موزه ملی هنرهای اصفهان نقشی بی بدیل در همگرایی هنر با فرهنگ دارد

استاندار اصفهان گفت: موزه ملی هنرهای اصفهان نقشی بی بدیل در همگرایی هنر با فرهنگ متعالی و فاخر این مرزو بوم ایفا می نماید.

موزه ملی هنرهای اصفهان نقشی بی بدیل در همگرایی هنر با فرهنگ دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در مراسم افتتاح موزه ملی هنرهای اصفهان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و ایام میمون رجب و سالروز میلاد حضرت جواد الائمه (ع)، بیان داشت: اصفهان شهر هنر است و استعداد متعالی و قابل ارائه ای در به نمایش گذاشتن آثار فاخر و ناب را دارا می باشد.

وی افزود: امروزه آثار هنرمندان اصفهانی در معتبرترین موزه‌های دنیا به نمایش گذاشته می‌شود و یکی از گلایه‌های مطرح شده و دغدغه های جاری هنرمندان اصفهانی فقدان موزه ای شایسته اتمسفر فرهنگی و معرفتی اصفهان برای نمایش این گونه از آثار و دستاوردها بود، که به حمدالله با اهتمام مدیریت سختکوش، متعهد و هنر دوست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور این اتفاق میمون رخداد و موزه ملی هنرهای اصفهان در بنایی تاریخی افتتاح و به بهره برداری همگانی رسید.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: برای پوشش استعدادها و ظرفیت های دیرینه ملموس و ناملموس استان اصفهان کارهای شاخص دیگری در دستور کار داریم که انشالله با اهتمام برادران فرهیخته در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور و رایزنی هایی که صورت پذیرفت از ظرفیت های جاری به منظور تکرار چنین پروژه هایی نهایت بهره را استحصال و عملیاتی می نماییم.

مرتضوی گفت: اصفهان شهر هنر است و پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است. ما امانتدار میراث اصفهان و ایران هستیم، ما امانتدار هویت ملی و هویت فرهنگی ایران و اصفهان هستیم، جغرافیای ممتاز و منحصر به فردی که پایگاه دوم رفت و آمد گردشگران و به ویژه هیات های دیپلماتیک کشورهای خارجی  از دوران دور به این سو بوده و می باشد.

وی ادامه داد: موزه ملی هنرهای اصفهان می تواند میزبان خوبی برای نشان دادن سبقه دیرینه و متعالی فرهنگ و هنر ایران و اصفهان به صنعت گردشگری پایدار باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان، شهر هنرهاست و زمینه و استعداد به نمایش گذاشتن میراث هنری غنی خود را دارد، افزود:  همینک ۳۰۰ اثر تاریخی فاخر در این موزه در معرض دید علاقمندان قرار دارد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه