English

به مناسبت ۲۹ دی ماه «روز هوای پاک»؛

استفاده از مترو و اتوبوس در شهر اصفهان، رایگان است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت:استفاده از اتوبوس و مترو در 29 دی ماه «روز هوای پاک» برای شهروندان رایگان است.

استفاده از مترو و اتوبوس در شهر اصفهان، رایگان است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین حق شناس با اشاره به دستور شهردار اصفهان و موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان برای استفاده رایگان مردم از حمل و نقل عمومی در روز 29 دیماه، به مناسبت روز هوای پاک اظهار کرد: در راستای سیاست های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، شهرداری اصفهان استفاده از اتوبوس و مترو در این روز را برای شهروندان رایگان اعلام کرده است.

وی افزود: برای استفاده هرچه بیشتر مردم از این طرح، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌هایی در شهر صورت می گیرد تا هم مسئولان و هم مردم برای استفاده از حمل ونقل عمومی ترغیب شوند.

*استفاده از توان حداکثری مترو و اتوبوسرانی 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با انجام این اقدام، شهرداری به بررسی چالش ها و اثرات این طرح در سطح شهر خواهد پرداخت تا نتایج آن، در طرح های بلندمدت مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سرفاصله حرکت مترو در روز 29 دیماه به روال همیشگی است و تغییری در سرفاصله ها نخواهیم داشت، اظهار کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده، در ساعات اوج، 24 حرکت به حرکت قطارهای مترو افزوده خواهد شد.

حق شناس اضافه کرد: همچنین از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی برای تردد شهروندان در روز هوای پاک استفاده می شود.

*مدیران شهرداری در روز هوای پاک، سوار خودروی شخصی نشوند

وی با اشاره به دستور شهردار اصفهان مبنی بر عدم استفاده از خودروهای شخصی از سوی مدیران شهرداری در روز هوای پاک و استفاده از حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما برای روز هوای پاک، رایگان شدن معاینه فنی خودروهای باری بتنی است که با معرفی اتحادیه مربوطه به شهرداری، این امکان برای آنها فراهم شده است.

*آموزش مدیریت اصولی پسماندها در وبینار مدیریت بهینه پسماند

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در نظر دارد وبینار تخصصی این سازمان را به مناسبت روز هوای پاک برگزار کند.

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل این سازمان اظهار کرد: به مناسبت بیست و نهمین روز دی ماه که به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است، سازمان مدیریت پسماند در نظر دارد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، دوره ای مجازی در قالب وبینار برگزار کند.

ساکتی ادامه داد: این وبینار تحت عنوان مدیریت بهینه پسماندها با محوریت هوای پاک، برگزار می شود و در آن مدرسان این حوزه اطلاعاتی جامع در مورد ارتباط میان کاهش آلودگی هوا و مدیریت اصولی پسماندها بیان خواهند کرد.

وی در مورد محورهای این برنامه نیز افزود: سهم پسماندهای شهری در آلودگی هوا، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در فرآیند مدیریت پسماند، کاهش ریزگردها در فرآیند مدیریت پسماند و  مشارکت شهروندان در بازیافت و سهم آن در کاهش آلودگی، محورهای مختلف این وبینار است و اساتید دانشگاه مباحث مرتبط با این محورها را به شرکت کنندگان ارائه می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فراخوان این وبینار علمی و آموزشی منتشر شده است، اضافه کرد: علاقمندان به ویژه فعالان محیط زیست و دانشجویان می توانند از طریق راه های ارتباطی تعیین شده در فراخوان وبینار، اطلاعات خود را ارسال و در این دوره ثبت نام کنند.

ساکتی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های علمی و آموزشی با هدف آگاه سازی عموم و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند، مستمرا صورت می گیرد، افزود: انتظار داریم با ترویج مباحث علمی و فرهنگی در حیطه مدیریت پسماند بتوانیم به وضعیت مطلوب تری در این زمینه دست یابیم که بخش زیادی از آن منوط به مشارکت شهروندی و همچنین توسعه دانش و فناوری است.

به گزارش موج؛ شهرداری اصفهان به مناسبت روز هوای پاک (29 دی ماه)، طرح‌ها و برنامه‌هایی از جمله استفاده رایگان شهروندان از اتوبوس و مترو، معاینه رایگان تاکسی ها و خودروهای فعال در آژانس های تحت نظارت تاکسیرانیو خودروهای باری بتنی، برگزاری وبینار مدیریت بهینه پسماندها با محوریت هوای پاک و .... را اجرا خواهد نمود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی